Additionally, paste this code immediately after the opening tag:


היחידה לקידום נוער

 מנהל היחידה לקידום נוער: בני זרביב 0534247771

משרות פנויות ביחידה לקידום הנוער

מטרת היחידה לקידום נוער הינה לסייע לכלל בני הנוער בגוש עציון הנמצאים במצבי סיכון במענים מותאמים בתחומי החינוך,טיפול ותעסוקה מתוך רצון לקדם ולהעצים את בני הנוער תוך יצירת תמונת עתיד מיטבית עבורם.

עבודה מרחבית:

היחידה לקידום נוער בגוש עציון פועלת במרחב הפרוש על פני 17 יישובים, במזרח הגוש ובמערבו. כל יישוב הינו בעל רקע ואופי שונה, ומרקם חברתי ודתי מגוון וייחודי. תפיסת העבודה הינה כי בכל יישוב ישנה אוכלוסיית נוער הדורשת את תשומת הלב והמענה הטיפולי של היחידה. טווח הגילאים העיקרי איתו אנו עובדים נע בין כיתות ט' ל-י"ב, אם כי במקרים רבים ישנה פעילות אינטנסיבית עם נוער כבר מכיתה ז'. לאחר מיפוי קידום נוער מקיף הנערך בכל יישוב מתכנס צוות משותף יחד עם היישוב על מנת לאפיין את אופי המענה הנדרש. היחידה רואה ערך רב בשיתוף פעולה מלא עם צוותי הקהילה והנהגות היישובים, הן בלקיחת האחריות על אוכלוסיית הנוער בסיכון, הן בתהליכי החשיבה והן ביישומם. עובד נוער טיפולי מוקצה לעבודה עם היישוב, בהתאם להיקף הנערים בסיכון כפי שמשתקף מהמיפוימטרות העבודה בשטח הינן יצירת קשר ואמון עם הנערים, אבחון ואפיון הסכנות הקיימות והנעת תהליכים טיפוליים ברמות אישיות וקבוצתיות. מרחבי העבודה הינם ברחוב, במועדוני הנוער, בפעילויות יזומות, במפגשים אישיים וכן לעיתים באיתורים מחוץ ליישוב, בירושלים ובכל הארץ. 

תכניות הקיימות ביחידה:

תכנית היל"ה (היחידה להשלמת השכלה):תמונה של תכנית היל"ה (היחידה להשלמת השכלה)

תכנית להשלמת השכלה לבני נוער שנשרו ממסגרות החינוך הפורמאליות. כל בני הנוער המגיעים לתכנית בונים מערכות למידה אישיות עם צוות התכנית על מנת להגיע לתעודה המתאימה ביותר עבורם אם זה תעודת בגרות ו/או תעודת 12 שנות לימוד.

בני הנוער המשתלבים בתכנית מקבלים גם ליווי אישי וקבוצתי עם עובדי חינוך טיפול ביחידה על מנת לקבל את המעטפת הטובה ביותר התוביל אותם להצלחה בתכנית.

*בגוש עציון פועלות 2 שלוחות היל"ה : במתנ"ס גוש עציון ובתקוע

רכזת חינוך טיפול – זהבה סולומון מנהל השכלה- גבעה צהובה – נתנאל אלמקייס מנהלת השכלה תקוע – גיתית הרמן

 

תכל'ס :

מרחב טיפולי ייחודי מסוגו אשר הוקם במטרה להעניק סביבה יצירתית ומכילה המאפשרת לנוער וצעירים לקבל כלים מקצועיים וליצור באופן אישי וקבוצתי דרך מלאכות של עץ,ברזל,קרמיקה והדפסת תלת מימד.

במקום פועל מט"ל (מרכז טיפול לנערים הנמצאים במצבי סיכון) בליווי עו"ס. הליווי נעשה בצורה אישית וקבוצתית.

מנהל תכל'ס – בועז בושרי עו"ס תכל'ס – יעקב גימפל

 

 עובדי קידום נוער ביישובים:ישנם בני נוער בגוש עציון המתמודדים עם אתגרים אישיים העלולים להוביל אותם למצב סיכוני. עבור אותם בני נוער אנחנו מפעילים עובדי קידום נוער המלווים באופן אישי את אותם בני נוער ונותנים להם כלים להתמודד ולהצליח לבנות יחד הווה ועתיד טובים יותר בעזרת ליווי זה. מנהל צוות שטח – אלינר ברוכי

 

פרויקט "עיינה":תמונה של פרויקט "עיינה"

בית חם לנערות הנמצאות במצבי סיכון. ממוקם בבת עין

כל נערה המגיעה מלווה על ידי צוות עיינה (עו"ס,אם בית ובת שירות) ונבנית לה תכנית ליווי אישית וקבוצתית כדי לתמוך בה ולקדם אותה.

עו"ס עיינה- סהר שמואליאן

 

תוכנית להבה – מזרח גוש עציון/מרכז נוער ישובי: תמונה של תוכנית להבה – מזרח גוש עציון/מרכז נוער ישובי

תוכנית להבה (למען הנוער במגזר הכפרי) מתקיימת בשיתוף משרדי הרווחה והחינוך ומרכז המועצות האזוריות במיוחד לתושבי שמונת ישובי מזרח גוש עציון, משדה בר שבצפון ועד למיצד שבדרום. התוכנית מתכללת את כלל ענייני קידום הנוער בישובים בייעוץ, הכוונה, סיוע ופעילויות לצוותי הנוער העובדים בישובים אלה, בשיתוף מלא של הנהגות הישובים ומתוך איגום שיתופי פעולה ותקציבים לטובת בני הנוער הזקוקים לכך.

תכנית להב"ה הינה תכנית מניעה הפועלת ביישובי מזרח הגוש. מטרת התכנית הינה ללוות את צוותי הנוער וגורמים רלוונטים ביישוב ולבנות יחד איתם תכניות מניעה של מצבי סיכון עבור בני הנוער. התכנית פועלת בהתאמה למאפיינים הייחודיים של כל יישוב ובהתאמה לצורך העולה בכל יישוב בהתאם למיפוי הצרכים והאתגרים.

התכנית מופעלת על ידי רכז להב"ה  - ישי טרופר ועו"ס להב"ה

המחרשה:

פרוייקט ייחודי המופעל בעזרת התכנית הלאומית 360 עבור ילדים ונוער בסיכון.

התכנית פועלת בתקוע בדגש על מניעת מצבי סיכון בקרב בני הנוער הזקוקים לחיזוק בתחומים לימודיים ורגשיים. נעשה בהפעלת מרכז למידה ויצירת מרחבים קבוצתיים ורגשיים.

מנהלת המחרשה- שרון גורן

 

קשר קידום נוער

מייל

מספר

תפקיד

שם

kidum@matnasetzion.com

053-4247771

מנהל היחידה לקידום נוער

בני זרביב

carmelhac@gmail.com

055-9116462

מנהלת השכלה-תכנית היל"ה

כרמל הכהן

zsolomon86@gmail.com

054-4229970

רכזת חינוך טיפול

זהבה סולומון

elinerbar@gmail.com

053-3206836

רכז צוות שטח

אלינר ברוכי

eladi2758@gmail.com

052-6616039

עובד נערים תקוע

אלעד גליל

chayagoot645@gmail.com

054-2657382

עובדת חינוך טיפול היל"ה תקוע

חיה גודמן

 

052-8660116

עובד נערים אלעזר + נוקדים

עדיאל למנצח

yaelmanne@gmail.com

052-3003115

עובדת נערות כרמי צור + אלו"ש

יעל מן

yaeltoli@gmail.com

052-3115135

עובדת חינוך טיפול היל"ה

יעל טולידאנו

talhillel113@gmail.com

050-3490541

עובדת חינוך טיפול היל"ה

טל בלוך

shamihai@gmail.com

052-5400615

מרכז למידה תקוע 360

שרון גורן

lehava@matnasetzion.com

052-6428534

רכז תכנית להב"ה

ישי טרופר

sshmoaliun@gmail.com

052-6467321

עו"ס עיינה

סהר שמואליאן

boazbusheri1989@gmail.com

052-848-2800

מנהל תכל'ס

בועז בושרי

 

הכנה מיוחדת לשירות צבאי/לאומי

היחידה מציעה לנערים ונערות בכלל ישובי הגוש סיוע פרטני וקבוצתי לקראת הגיוס: קבוצות הכנה לצה"ל, מפגשי הכנה לצו ראשון​ ויום המא"ה​ וטיפול ​במקרי קושי בתהליכי השיבוץ והגיוס. ​ כמו כן סיוע במקרי פרט כגון חיילים בודדים, בשיתוף פעולה עם עו"ס צעירים במועצה.​ 

WhatsApp chat