Additionally, paste this code immediately after the opening tag:

מאי 2015 - חלק 2

נוקדים

חורף חמים עבר על נוער נוקדים.

התחלנו בקבלת פנים לרכזת הנוער החדשה לישוב, כל הנוער התאסף לסדרת ערבים על פי שכבות לביתה הצנוע של הרכזת, לשוחח, לדבר ולהקשיב, לתכנן ולראות מי מול מי ולאן פנינו מועדות. הערבים כללו כמובן שתייה כיבוד וכמה סוגי מרקים עשירים שחיממו לנו את הבטן ובעיקר את הלב!

במרץ רב נכנסנו לחורף, תקופה שבדרך כלל לא פשוטה לצאת מהבית, בשל החלופה הנעימה של להשאר בבית מתחת לשמיכה. אך להפתעת כולם, הנוער הצביע ברגליים, הפעילויות התחילו קטנות אמנם, אבל השמועות על פעילויות ערב עשירות ומגוונות שכוללת מסרים חינוכיים מחד ופעילויות כיף מאידך כמו ערבי בישול, הקרנת סרטים, פעילויות של אחריות הנוער בקהילה, הנוער על עצמו, הקמת מועצת נוער ואפילו ערב בחירות עם קלפי של ממש- הביאו לכך שנושא הנוער הפך להיות נושא חם בישוב. ועוד ועוד נערים ונערות מצטרפים למהלך הגדול שמתרחש בישוב.

את הפעילות התחלנו בחנוכה, הנוער, שבחר להיות קשור לקהילה, יצאו להדלקת נרות אצל זקני הישוב. אנו בתור הדור הצעיר, צריכים להוקיר לאלו שהקימו את המדינה שלנו על מעשיהם הגדולים, שבזכותם אנו חיים כאן במדינה משלנו עם עצמאות, אפילו קצת יותר מתקופת ממלכת החשמונאים בארץ. הדלקנו נרות, שרנו, אכלנו סופגניות כמובן, והכי חשוב שימחנו, שימחנו את האנשים שבאמת היו זקוקים לזה וזה נתן שיעור לכולנו.

באחד מערבי החג ערכנו מסיבת חנוכה במועדון, הכנו סופגניות משובחות, דיברנו על החג ומשמעויותיו ויצאנו כולנו שמחים וטובי לב.

מרגע זה והלאה התחלנו לעבוד במרץ כלל הנוער הישובי מכל שכבות הגיל-  ז עד יב, בעבודה מסיבית על המועדון נוער, כמובן תוך שילוב של פעילויות לאורך הזמן בתקיפות שבועית לפחות, הנוער שיפץ, דאג, סידר, אסף חומרים, נידב את ההורים, ועשו הכל כדי שהמועדון יעמוד על תילו לאחר כמה חודשים בהם שרר בו רק הרס. התחלנו מאפס ויצרנו לנו פנינה של ממש! הנוער הפתיע את עצמו לאין שיעור!! ולא רק הנוער…

פתיחת מועדון הנוער- בטו בשבט חגגנו את פתיחת המועדון, לא הסתפקנו בכך שרק הנוער יגיע והחלטנו לשלב את כלל הישוב בפתיחה החגיגית, הנוער עמל רבות על פתיחת המועדון וכן על תחנות שנועדו לילדי הישוב בתוך המועדון ומחוץ לו. הסדנאות הועברו על ידי הנוער, למשל סחיטת מיצים טבעיים בעזרת מסחטות מקצועיות, דרך צביעת אגרטלים, צילומי מגנטים ברקע פירות וכלה בהכנת עוגות פאי מקושטות לחיילים ששומרים עלינו. הפעילות הייתה מאוד נעימה, ילדי הישוב והוריהם שהגיעו נהנו מאוד מפעילות הנוער. הנוער אף הוא נהנה ונוצר קשר טוב בין הנוער לישוב, מה שלא היה מובן מאליו לפני כן. בסוף הערב הגיעו דוידי פרל שי ששון בני מנהל המתנ"ס שכיבדו אותנו מאוד במעמדם, ראש המועצה אף נאם מול הנוער וההורים. בתום הערב ישבנו עם הנוער לשמוע חוויות, העמדנו את המועדון מחדש ויצאנו טובי לב הביתה. ההדים מן הפעילות הגיעו במהרה הן מצד הנוער והן מצד תושבי הישוב.

יצאנו לצעדת הל"ה במסלול שצעדו בו הלוחמים שבאו לחלץ את גוש עציון. יצאנו 30 בני נוער!! היה ערב מרומם וחוויתי, צעדנו ולמדנו תוך כדי על גבורת הלוחמים ואת סיפורם, מעבר לכך עשינו פעילות גיבוש, שרנו שירים מהעבר, שתינו שוקו חם, שיחקנו עם סטיקלייטים. הייתה חוויה מרוממת, בסוף נהננו מהופעה של הזמר ישי ריבו שסיים לנו את הערב במקפצה, וגם בנט היה שם והיה מגניב…

מסיבת פורים הייתה מטורפת!  הבאנו די ג'יי מקצועי מבחוץ, שהקפיץ את כולנו לשמים, אכלנו באגטים משובחים מאוד, ממולאים מכל טוב הארץ, שניצלים פריכים, ציפס, סלטים וממרחים… לנוער זו הייתה הפתעה, הם לא האמינו שהישוב ישקיע בהם עד כדי כך ואין ספק שזה חזר לישוב בחזרה ביחס הנוער לישוב. גולת הכותרת במסיבה הייתה מנורת האולטרה, בייעוצו של שי, רעיון האולטרה היה מבריק, והדליק את כולם, קנינו מסכות לבנות וחרבות אור, ועוד חפצים לבנים וצבעי פנים זוהרים בחושך! המסיבה נערכה שעות רבות וככה התחלנו את חג הפורים ברגל ימין!

מעלה עמוס

בטו בשבט הבנות ארגנו מסיבה נאה ביישוב.

לקראת פורים, בימי החופש עקב השלג התארגנה קבוצה של כ7 ילדים שרצו לעשות הצגת פורים, חזרות היו כמה פעמים במשך החודש, עד שיצאה הצגה מעולה.

לקראת פורים ובליל פורים היתה פעילות לכל הבנים בכל הגילאים כשהאחראים עליה זה הנוער- הם עשו הצגה עשו חידות/שאלון חילקו פרסים שהבאתי, וחילקו פופקורן בזמן שהילדים שרו ורקדו…

כרמי צור

• חנוכה- בהדלקת הנוער המרכזית סיפרו סיפורי גבורה, ניסים ונפלאות שקרו לנו בתוך היישוב. תכננו לחגוג את חנוכה ברוב עם הדר בטיול אך אז הגיע הגשם… החלטנו לא לוותר על השמחה. עלינו על אוטובוסים ונסענו להתנדב במחלקות ילדים בבי"ח שערי צדק ואח"כ התפנקנו במשחק באולינג. החבר'ה של ז-ח הספיקו לטייל איתי בעין פרת. חלוקת חולצות "חורים שא"א להתעלם מהם".
  • חנוכת מרכז ווליום במתנ"ס נתנה כנפיים לנוער כרמ"צ שהחלו לנגן בהרכבים בו: בעוד, חליל צד ותופים.
  • אירוע פתיחת חדר הנוער- לאחר המון עבודה מאומצת ומרובה זכינו בחדר נוער המתאים במיוחד לנוער . את הערב הפתיחה פתחנו בקריעת סרט אדום וקביעת מזוזה ברכות מפי מנהל אגף הנוער- שי ששון , מרן היישוב – הרב רובי בן אוליאל . שיחה מפי אורי שכטר ולסיום שולחנות עגולים עם רכזי נוער מהעבר בכרמי צור .
  • שלג – הפקנו לקחים משנה שעברה והפעם היינו מוכנים ומאומנים: משחקי שלג, ולאחריו מרק חם בחדר נוער. שיחה על אמונה מפי רב ביישוב. זומבה לבנות, התנהלות כלכלית נכונה ומפגש עם מנחת קבוצות מהיישוב.
  • טו' בשבט: כמיטב מסורת כרמי צור הנוער ערך סדר טו' בשבט עם חיילי החטמ"ר. סעודת 'אמנים'. שיחה של הסופר עזרא יכין ולאחריו הנוער חגג לאלירן רכז הנוער יומולדת!
  • פורים- חלוקת משלוחי מנות לכלל היישוב ביום פורים, משלוחי מנות לכלל הנוער. מסיבת פורים/תחפושות בארגון בנות יב' לבנות היישוב(נוער בלבד).
  • פסח – השבועיים שלפני פסח היו עמוסים ל טוב. נוער כרמי צור הפעיל דוכני מזון ופעילות במהלך הפנינג פסח היישובי, הוביל את מירוץ כרמ"צ הראשון, תפעל את שוק קח תן.

במהלך השבוע שלפני פסח בכל ערב נוער כרמי צור הכינו מנות פלאפל/נקניקיות/סלטים ויצרו מסעדה לטובת תושבי היישוב במועדון. בכל ערב הגיעו כ40 משפחות!

• יום מעשים טובים- התחלקנו לקבוצות קטנות ופעלנו במקביל לאורך אחר הצהריים והלילה במספר מוקדים בו זמנית. שיפצנו את מבנה בוטיק יד 2 שמשמש למכירת בגדים יד שניה ביישוב בשיתוף צוות הבוטיק. צבענו את חדר הדואר, בנינו מחסן למשפחה ביישוב ופינקנו את הקרוואן של החיילים בצביעה וגינה חביבה.

מיצד

עברה עלינו תקופה ארוכה של עבודה פנימית בחדר הנוער הצנוע שלנו, עם הרבה חום ופתיחות בלב.  אנו נפגשות מידי שבוע עם כל מיני פעילויות, שיחות וחוויות שונות ומגוונות.

בחנוכה -הוצאנו לפועל יריד מטורף לילדי הישוב, היה בו הפעלות, יצירות תחרויות, קישוטי סופגניות ומכירה סינית מדהימה. וגם הצגה שהמצאנו לבד, הצגנו בה בשיתוף עם בנות בשכבות מתחתינו. עבדנו עליה ימים ולילות.

אחרי כל ההשקעה יצאנו לשבת פינוק בבני ברק יצאנו להכיר עוד סוגים של חרדים, השתתפנו בטיש חסידי, יצאנו לעלה לשמח ילדים נכים. הגיעו אלינו מרצות, בקיצור שבת מלאה בתוכן.

יצאנו למוזיאון בחולון ל'הזמנה לשקט' נחשפנו לעולמם של החרשים, נדהמנו ונהנינו מאוד.

אנו באטרף של שיפוץ חדר הנוער, אמנם מתקדמים בשלבים, אך יצאנו לקנות חומרים לשיפוץ, חומרי צבע, ואביזרים שונים מאיקאה, כיף לנו להשקיע במקום שלנו, שנמשיך ליהנות בו כל שבוע מפעילויות שונות.

בלג בעומר- לאחר המדורה הקהילתית, עשינו מדורה לנוער, היה מקסים נפנפנו גם בשרים על האש. עשינו הפרשת חלה, אפינו פיתות במקום. רב הישוב הגיע לקביעת מזוזה (היתה לנו בעיה עם המזוזה.) היה ערב מקסים, לסיום ראינו סרט וישנו בצוותא בחדר נוער. בבוקר לאחר ההתארגנויות קישטנו קיר בקולאז' של תמונות מחויות הנוער. יצא מקסים ומרתק לעמוד מולו, ולהיזכר מחויות שלנו מכל מיני טיולים ופעילויות.

בתקופה זו אנו עובדים על האלון הלא בודד, לקחנו אותו על עצמנו כפרויקט לנוער בליווי מקצועי כמובן, הוא כבר מתחיל לרקום עור וגידים, הבנות יכולות לבוא בזמנן הפנוי ולהמשיך לעבוד….

פני קדם

אז מה היה לנו בפני קדם?

בחנוכה עשינו סדנת שוקולד מדהימה! למדנו על השוקולד ויצרנו שוקולדים בצורות וטעמים. הלכנו הביתה עם שוקולדים, ואכלנו כל כך הרבה שהדם שלנו הפך לשוקולד!

ב ט'ו בשבט המשכנו בענייני האכילה עם תחרות הפירות! עשינו פעילויות שוות עם פירות- עיצובים וטעמים, ואז באופן מפתיע שוב היה שוקולד (הפעם פונדו) וקריוקי עד שקירות המועדון רעדו… שמעו אותנו עד דרך השלום!

עוד לא שמנו לב, והגיע לו פורים ואיתו שוק פורים מ-ד-ה-י-ם לילדי הישוב! תחנות, נקניקיות, פופקורן, מגדת עתידות, צמר גפן מתוק וימבה פרסים!

בשלג יצאנו כולנו לעשות בובות שלג ולהעביר יחד את הזמן והקור בבתים…