Additionally, paste this code immediately after the opening tag:

עדכון נוער תשע"ז

עדכונוער אזורי

נוער גוש עציון פשוט נגע בכל תחום בקיץ הזה.

בקיץ האחרון ראינו את הנוער בהתנדבויות שונות: בקייטנות איל"ן, קייטנת בית הילד בגילה, ובקייטנת על"ה, בבתי אבות, באריזת מצרכים לנזקקים, בחפירות ארכיאולוגיות, בקטיף ובבציר, בחלוקת אוכל לחיילים, באוהל מחאה מול הכנסת, בנווה צוף, במד"א, בכיבוי והצלה, בתנועות נוער, ועוד.. מרוב עשייה לא מצליחים לעקוב. אבל לפחות הצלחנו להיפגש לערב הוקרה למתנדבים לתעודות הוקרה ומופע מרגש של 'מתגברים'.

גם בתחום העיוני הנוער תופס מקום של כבוד. נפתחו כעשרה קורסים שונים במסגרת 'אקדמיה לנוער' כדוגמת קורס ערבית, ליצנות רפואית, קונדיטורים ואיפור. בלימוד בתשעת הימים שנערך בשיתוף פעולה עם המועצה הדתית, עם גרשון בר כוכבא על החורבן ועם לימור מזרחי על התקשורת הבינאישית בעידן שלנו היה ניתן למצוא רבים מהם שומעים מפנימים ומתווכחים, ובנוסף הנוער היה במהלך הקיץ במגוון סדנאות כמו רפואה סינית, מדיטציה, כלכלה נבונה ועוד..

אם טיילתם ברחבי הארץ מן הסתם נפגשם עם נוער הגוש בשבילים, היו פה טיולים בצפון וביניהם טיול אזורי של מאות בני נוער, טיולים לים המלח, סיורים בתל אביב-יפו, מרכז נא לגעת, סופרלנד, לונה פארק, מימדיון, ימית 2000, טיולים בגוש עצמו כמובן, ואיך אפשר בלי סיורים בירושלים וברובע בימים של בין המייצרים, ומפגש עם נוער מרחבי הארץ בכיכר רבין בערב ט' באב.

אבל למה ללכת רחוק? פעילויות ביישובים היו גם בלי סוף. מפיינטבול, באבלגול, ואודיטי ועד הפעלת ילדי היישוב, חלוקת שתיה קרה בבוקר לעומדים בטרמפיאדה ופיקניק היה כמעט כל מה שתוכלו לדמיין.

כל הדברים המדהימים שמתרחשים פה לא היו יכולים להתקיים ללא רכזי הנוער שנותנים בלי גבול ומכל הלב, ולכן אגף הנוער בהנהגת שי ששון לקחו את הרכזים לסיכום שנה וצבירת כחות בטיול ג'יפים מאתגר. תודות להם ולכל השותפים בפעילות קיץ: מועצה אזורית גוש עציון, החברה לפיתוח גוש עציון, מועצה דתית, תרבות תורנית, אגף התנדבות, קק"ל ומרכז תורה והלכה.

ועכשיו מתחילים שנה חדשה-

מאחלים בהצלחה לכולם בבתי הספר ובכלל בהתחדשות שבשיגרה.

תודה רבה לרכזים שסיימו את תפקידם והרבה הצלחה לחדשים שנכנסים.

ממשיכים בעשייה בכל התחומים!

יסכה רויכמן רכזת מנהיגות ופרוייקטים אגף הנוער

אלעזר

החופש התחיל בארוחת בוקר ומסיבת פתיחת קיץ כייפית ומרגשת :)

יצאנו לטיול יומיים חוויתי בצפון- הלכנו נרטבנו שרנו ונהנינו,

עברנו סדנת בישול וסדנת מנהיגות מגניבות וטעימות,

שיפצנו את המועדונוער שלנו וכשסיימנו ראינו בו קצת סרטים

(בכל זאת צריך קצת לבזבז את הזמן על שטויות....)

היינו בלונה פארק, בימית 2000 ואיך אפשר שלא להזכיר את השבת נוער במרחב עם.

וכמובן שיחקנו, דיברנו והתנדבנו :)

היה קיץ מקסים, מחכה כבר לשנה הבאה J

הילה עיטם

בת עין בנים

וואו.. איך אפשר לסכם את הפעילות משבועות עד עכשיו?

כל חמישי נפגשנו ל"חמישי בנחת" במועדון נוער עם דמות מהקהילה לסדנא או שיחה, היה מדהים. כל מוצ"ש אימון "אחריי" הכנה לצה"ל פיזית ומנטלית לבוגרי י'-יב', חכו חכו לאן הם יגיעו בצבא ובחיים בכלל. בנוסף התקיימה תוכנית "לך לך" שכללה 4 מפגשים בסימן של גיבוש קבוצה ע"י התמודדות במשימות אתגר – ביער, סדנת תנועה ונסיעה לפארק אתגרי באריאל. וזה לא הכל-פרויקט "קהילה תומכת נוער" הרים גבוה את המרחב הציבורי על ידי בניה , גינון וכו' .

כשהגיע הקיץ  לא נחנו: יצאנו לפעילויות קיץ בשיתוף הגוש שכללו  - פתיחת קיץ ביקב, טיול נוער גושי, נסיעה לסופרלנד, ימית 2000. בנוסף חגגנו בפעילות ישובית -  סדנת תיפוף לכיתה ז', ערב סיום לשמיניסטים, סדנת מיניות בריאה בשיתוף בית מדרש "באור פניך" ומכון פוע"ה לכיתות ז' ו ט' – יב'. קריאת מגילת איכה בגלעד.

הייתה תקופה מדהימה!

שמח שהייתי חלק מהתהליך שלכם-

יניב

הר גילה

הר גילה חווה שינוי בצוות הנוער אשר עובד ימים כלילות כדי לתת מקום ומשמעות לנוער הישוב ויחד עם זאת להתאים את הפעילות לצרכים.

אנו ממשיכים בפרויקט מחזור הבקבוקים שמכניס כסף לתקציב הנוער, הפרויקט מניב הצלחה ואני מאמין שהפעילות תורחב בהמשך הדרך.

ישנם מאמצים להכניס עמותה התנדבותית של ילדים עם צרכים מיוחדים על מנת להגדיל את האחריות והמעורבות החברתית בקרב הישוב בכלל ובני הנוער בפרט וכמובן לתרום לקהילה.

ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בני הנוער קיימו טקס מרגש, בל"ג בעומר בני הנוער לקחו חלק בארגון של הפעילות הקהילתית בישוב.

בחודשי הקיץ לקחו חלק בתוכנית שכללה מגוון פעילויות שאכן מראה על שיתוף פעולה, והתוצאות לא איחרו לבוא.

מאחל לנו שנמשיך בדרך החדשה בה התחלנו ושנרחיב את הפעילויות בהר גילה

אליז

כפר אלדד

כחודש לפני תחילת החופש התחלנו לתכנן אותו ביחד, סיעור מוחות, חלוקת תפקידים וכו'.. כל אחד תרם את חלקו עד שבסוף נבנה לוח חופש מקורי ומותאם לנו,. פתחנו את החופש בעל האש חגיגי ביישוב ובמסיבה איזורית של כלל הנוער עם אטרקציות דוכנים אוכל והופעה של אמיר דדון,  אחר כך  יצאנו ליומיים בצפון היינו בנחל הקיבוצים, ישנו בציפורי ולמחרת נחל דן, וקייאקים, היה אחלה של טיול. קיימנו בחדר נוער סדנא עם המוזיקאי זיו יחזקאלי בנושא "לעוף על עצמך" היה מעניין ביותר, ואולי נמשיך להיפגש איתו במהלך שנה הבאה.. כמובן שוהצטרפנו לאטרקציות הרבות עם המתנ"ס  :מימדיון, סופרלנד, לונה פארק, ימית 2000.. האמיצים שביננו יצאו לטיול לילי מהכפר לים המלח, סיימנו את הטיול בארוחת בוקר במעיין בדרגות .זאת הייתה חוויה מאתגרת ומשמעותית, שבוע אחר כך הכנו פוייקע בחצר החד"ן וגם נסענו לקולנוע. ביום חמישי הייתה פרידה מהשמיניסטים נסענו לים לחוף פלמ"חים. גם השנה כמיטב המסורת יצאנו מידי פעם בערבים לטיולי רכיבה על סוסים מהחווה בשדה בר נהנו לרכב בלילה בנוף המוכר והיפה שלנו. השתתפנו בסדנת קרמיקה ומי שהגיע יצר דברים נדירים.. נסענו לחוצות היוצר נהננו מסיור בדוכנים מכל העולם ומהופעה של שלומי שבת,  צפינו בסרט באמפי של הכפר, יצאנו לבאולינג, מידי פעם נסענו למעיין באזור  לארוחת בוקר, צפינו במופע מתגברים והתרגשנו , לקחנו חלק בהפנינג סיום השנה היישובי  וסגרנו את החופש במדורה ופוייקע מפנק במעיין באבן ספיר.  בקיצור היה אחלה של חופש ועכשיו מתחילים מחדש!

חיה והנוער

כרמי צור

פתחנו את הקיץ בפויקה מפנק ופעילות בעין קובי  היתה נוכחות מרשימה, והיה כיף להתחיל ככה את החופש!

יצאנו לטיול נוער של 3 ימים של כיף לא נורמלי, מלא מים וסטלה, כמו שאנחנו אוהבים. לפני י"ז בתמוז היינו בלילה לבן בבריכה במתנ"ס, ובאותו שבוע השתתפנו בשבוע מוגנות מיוחד שהתקיים בישוב.

בנוסף היו לנו לונה פארק, ימית 2000 וטורניר כדורגל משוגע. שלא לדבר על קייטנת בית הילד בגילה, שבמשך כל החופש החבר'ה התרימו ואספו כסף למענה, שהיתה פיצוץ ומעל ומעבר למצופה!

לאורך כל החופש מדי שבוע קיימנו קפה סופ"ש במועדון נוער, בכל פעם מישהו אחר מהנוער הציף דילמה שמעסיקה אותנו וחשבנו ודיברנו עליה יחד.

בליל תשעה באב היו שיעורים לבנים ולבנות, ובתשעה באב עצמו נפגשנו לצפות בסרט "זה היה ביתי" על גירוש עמונה, ודנו קצת בשאלות ובתחושות שמציף הסרט.

בשבת 'נחמו', רגע לפני קייטנת בית הילד ושכולם נעלמים לחופשות משפחתיות- עשינו קידוש נוער ושיח בחדר נוער.

לקראת סוף החופש היה מחנה סניפי של יומיים, ולסיום החופש שיחקנו משחק לייזר טאג מגניב בפארק גילה 

בשבוע האחרון של החופש היינו בהופעה של הסטנדאפיסט יאיר אורבך שהגיע לישוב, ותפעלנו מסעדת נוער בהפנינג סוף חופש ישובי. וכמובן- הופעה של מתגברים כהוקרה לנוער המתנדב בגוש 

בע"ה החופש הזה יהיה פתיחה לשנה חדשה משמעותית ומלאה!

הילה

ראש צורים

מה היה לנו בחופש??? כיתות ז'-ח' רקדו עם שי המדריך ביערות קק"ל, יצאנו לטיול מפנק בצפון, עבדנו וחשפנו מערת קבורה עתיקה, זכינו בטיול שבט בזכות העבודה הטובה, ניצחנו והיינו מקום ראשון במרוץ לקיבוץ, היינו בקייטנת טיולים שמאוד מאוד עניינה את כולנו.., היה לנו סיור, לקראת ט' באב ולקינוח הייתה סדנת סוסים מאתגרת.

ובעיקר הכרנו את עצמנו כתור קבוצה שיודעת לארגן וליזום

לט'-י"ב: יצא לנו פחות להיות ביחד, אבל מי מה שסיפרו לי הכרנו את עצמנו בתור קבוצה מעולה שיוזמת ומתנדבת בעיקר שהיא כשהנוכחות מלאה. הכרנו את הכוחות האלו בעיקר בקייטנת אילן. לסיום היה לנו טיול מפנק ש"כמעט כולם" יצאו אליו. ."בטיול פשוט קינאתי בכם, הקבוצה הכירה כל מעיין ,נחל או מסלול במפה. מקווה עוד לטייל איתכם הרבה..

תקוע

הי הי אז נוער תקוע בחודשים האחרונים היה עמוס במיוחד ואפשר להגיד שמרוב פעילות לא רואים את החופש, אז מה היה לנו פה, חנכנו מועדון חדש ביחד עם ראש המועצה, נציגי המתנ"ס ושי ששון

הגיעו גם הורים ונציגי וועד הישוב תקוע וכמובן הנוער, בוגר וצעיר, הייתה הופעה טובה תקענו

מזוזות וזללנו נקניקיות וצ'יפס שהנוער הכין, תודה לכולם שבאתם היה נהדר,

כבר בתחילת החופש פתחנו עם טורניר כדורגל של הגוש בישוב תקוע, יום שני ארבע אחרי הצהריים מתחילים להגיע קבוצות של נערים עם הרבה רעל העניים למגרש באחלה אווירה הפסדנו בגמר לנוקדים אחרי משחק מותח וצמוד, סך הכול השתתפו שישה קבוצות בטורניר ואנחנו מכווים לעשות עוד אחד כזה בקרוב, אז תתעדכנו ותתאמנו.

אך קיץ קיץ מה היינו עושים בלעדיך?

פיינטבול, ימית 2000, סופרלנד, טיול לחריטון, מסיבות, סיורים, שבוע התנדבות, אוהל ידידות

טיולי נוער, צפון, צפון, צפון לפעמים יש הרגשה שהנוער עבר דירה צפונה בחודשים יולי אוגוסט.

אז מילים לא יעזרו פה, פשוט תתארו לכם.

שיהיה לכולנו שנה טובה ומוצלחת ושנפתח אותה באווירה טובה עם הרבה חיוכים לכול עבר

נועם פוצ'צו  רכז נוער תקוע

פני קדם

אז מה היה לנו בנוער?

שבועות:ליל לימוד לנוער שפעל כל הלילה עם מגוון שיעורים ומנחים. היה כיבוד, ומכובד. כל הכבוד לשלושה שנשארו ערים עד הנץ!

תכנון החופש: 2 ישיבות לנוער עצמו על רצונות ויעדים לקראת החופש, חלק מהנוער נסע אבל מי שנשאר, צפוי לו חופש עמוס ומהנה. חוץ מזה דיברנו על חוקי שימוש במועדון הנוער, דרכי התקשרות ואיך להגדיל את קופת הנוער.

פגישה להורים שאורגנה בקפידה ופורסמה מראש - ציפיות לקראת החופש ובכלל, כללים, בעיות, אינפורמציה חשובה לגבי התכניות - ההורים לא הגיעו.

תחילת החופש - חדר בריחה: 16  חברה' יצאו יחד עם מדריכי הנוער לחדרי הבריחה בכפר עציון ולמסיבת פיצה לאחריה, אחלה דרך לפתוח את החופש.

כניסת השכבה החדשה: העולים לכיתה ז' נכנסו לנוער בשעה טובה אחרי שנים של ציפייה. הם 12 חברה' מה שמגדיל את הנוער בצורה משמעותית!

קייטנות: בשלושת השבועות הראשונים של החופש התקיים אצלינו בישוב מחנה קיץ לכיתות ג-ה, המחנה נוהל ברמה גבוהה עם אטרקציות ומחנאות, הנוער מילא תפקיד חשוב באיוש שורת המדריכים, והעניין היה משמעותי בחיי פני קדם כיוון שלראשונה יש קבוצת בני נוער שיכולים להפעיל את השכבות הצעירות.

טיול נוער: לטיול של קק"ל יצאו 10 חברה' שנהנו ברמות מטורפות. נעה הקומונרית יצאה כמלווה וטוב שכך, החברה' מחכים ומצפים לטיולי המשך כאלה.

נוער צעיר - פרידה ממדריכי הנוער: מיכל ויאיר עוזבים את הכפר ועם זאת את תפקידם כמדריכי הנוער הצעיר, יצאו לטיול בשטח עם פוייקה טוב ואווירה קסומה. בהצלחה לכם בהמשך הדרך, נתגעגע.

ערב פלאפל: הנוער אירגן ערב פלאפל משובח לתושבי פני קדם, היה טעים, מגבש וגם הגדיל את קופת הנוער.

בית מדרש 9 הימים: כנהוג אצלינו כבר כמה שנים, כל בוקר הנוער מפעיל בית מדרש שמתחיל עם מניין הנוער, שיעור שמועבר כל יום על ידי מישהו אחר בישוב ולאחריו סעודת קורנפלקס עשירה.

מסיבת קריוקי: אחד הבילויים האהובים על נוער פני קדם וסליחה לכל השכנים של המועדון...

ערב סרט 1000 כוכבים: על הדשא עם כירבוליות והרבה פופקורן צפינו בסרט אושן 11 ומשם החברה המשיכו במרתון סרטים.

לסיום החופש - התנדבות חקלאית: חוה חדשה קמה לה בפני קדם, על ידי תושב חקלאי כאן. העבודה רבה ואינטנסיבית - שמירה, האכלות, סחיבות, הוצאה למרעה. כמו כן, הכרמים בישוב הגיעו לבציר, הנוער שלנו לא נשאר אדיש והתנדב בפעילות החקלאית מי בחליל ומי במזמרה.