Additionally, paste this code immediately after the opening tag:


ינואר 2015 - חלק 1

 

לא משעמם פה בגוש!

אחרי קיץ קשה בגוש עציון בפרט, ובכל הארץ בכלל, באו אלינו החגים הברוכים ואחריהם ימי החורף הקצרים והשגרה. אגף הנוער בשיתוף כל הרכזים יצא במגוון פעילויות ופרויקטים במהלך תחילת החורף, חלקם תוכננו מראש וחלקם נכפו עלינו, לצערנו:

שרשרת אנושית 

עם היוודע דבר הרצח של דליה למקוס הי"ד, כשהכאב מחטיפת הנערים עוד בליבנו, החלו המחשבות כיצד יש להגיב נכון למעשים השפלים. בנות אולפנת נווה חנה, החליטו לצאת לשרשרת אנושית במטרה לחזק את התושבים בגוש עציון לבל יפלו ברוחם. כשבוע לאחר הרצח, נעמדו מצומת הגוש ועד כפר עציון, בני נוער מכל מוסדות החינוך שבגוש עציון, החזיקו ידיים, שרו והתפללו על הכביש שבו איבדו ארבעה מחבריהם- אייל, גלעד, נפתלי ודליה. על החולצות שלבשו כולם נכתבה הסיסמא "בלב אחד נמשיך לפעום", וכן על הסרטים הכחולים שחולקו. בשרשרת השתתפו בני משפחת למקוס, שעמדו במקום הירצחה של ביתם, ראש המועצה דוידי פרל, רכזי הנוער ונציגי אגף הנוער.

מועצת נוער אזורית

כחלק מחינוך להנהגה והעצמה בקרב הנוער, הוקמה "מועצת הנוער האזורית גוש עציון". למועצה, המונה כ-40 נציגים, נבחרו בני נוער מכלל היישובים שבגוש עציון, וכן ממוסדות החינוך. במהלך חודש ההקמה נתקיימו אף בחירות ובסופם נבחר ליו"ר נתנאל ארמון מתקוע, וכן נבחרו דובר, מזכ"לית, מבקר וראשי וועדות. המועצה מתכנסת אחת לשלושה שבועות במתנ"ס, ובמהלך המליאות דנים בנושאים הנוגעים לנוער, מעלים הצעות ומקיימים הצבעות דמוקרטיות.

למליאה השנייה שלה, הזמינה מועצת הנוער את ראש המועצה- דוידי פרל, את אריאל ניסן, ראש תחום חינוך, מנחם חלפון ומיכל יצחקי מהפיקוח המחוזי של משרד החינוך, ואת רכזי הנוער ביישובים ובמוסדות לערב הכרות מיוחד. במהלך הערב דנו כיצד משלבים זרועות לטובת הנוער בגוש, וקיבלו הרצאה מיוחדת מדוידי על מנהיגות וסדר היום של ראש מועצה… היה מרתק!

אנו מאחלים הרבה הצלחה למועצה החדשה, ומאמינים שכבר בעתיד הקרוב נשמע על פועלה.

 

 

מרכז סלקום ווליום

אחרי עבודה מאומצת של רכז המוזיקה יוחאי אפללו, הושק 'מרכז ווליום גוש עציון'. המרכז, שבו אולפן הקלטות חדיש ואיכותי ומועדון נוער מרוהט בנדיבות, ישמש מקום ליצירה ולחוגים בתחום המוזיקה, וייתן מקום לעולם עשיר ופורה של בני הנוער בגוש, ללהקות ולהרכבים שכבר קיימים.

בתמונה: סדנת תיפוף באירוע פתיחת מרכז ווליום

"כולנו משפחה אחת"

ישיבת בני עקיבא אורות יהודה בשיתוף עם אגף הנוער, פעלו ועבדו במשך החודשיים האחרונים על פרויקט הנקרא: "כולנו משפחה אחת"- לזכר הרוגי צוק איתן. במהלך הפרויקט  למדו התלמידים על חללים ממבצע צוק איתן ובנו לוחות קיר בכיתות על חיילים שונים לפי חלוקה לכיתות. בהמשך הפרויקט נפגשו התלמידים עם משפחות ששכלו את בניהם במבצע צוק איתן לשיחה בה חשפו התלמידים את אשר למדו על בנם ושמעו מהמשפחה על הבן ממבט של הורים. היה מרגש מאוד.

שלג בגוש עציון

הסופה הגדולה כבר מאחורינו, וזה המקום לסכם פעילות נרחבת בתחום הנוער בזמן הסופה. ברגע שהתחזיות ניבאו שלג, אגף הנוער הוציא הנחייה לכל רכזי הנוער והעובדים בתחום, להערכות לסופה. הצעות מגוונות לפעילויות, תחומי אחריות והתנדבות אפשריים, כולל היערכות לכל התרחישים. רכזי הנוער ביישובים נערכו בתיאום עם רכזי הקהילה וצוותי צח"י ביישובים, וריכזו את התרומה של בני הנוער למערך החירום ביישובים. במקביל הרכזים נערכו גם לעריכת פעילויות הפגה לנוער, פעילויות גיבוש חברתי ופנאי. במהלך השלג בני נוער, יחד עם הרכזים, בתיאום עם רכזי הקהילה וצוותי הצח"י, נתנו כתף וסייעו בצרכים שעלו ביישובים, מפילוס דרכים דרך הפעלת מועדוניות לילדים צעירים, עזרה באספקת מזון, עזרה למשפחות שנזקקו לסיוע. לאור פסק ההלכה של הרב פרל בני נוער נרתמו לפלס מעברים בטוחים לציבור המתפללים לקראת שבת, עזרו במיפוי הצרכים בישוב ועוד ועוד. בין כל המשימות בני הנוער לא שכחו גם להנות מהחוויה, התקיימו תחרויות ומשחקי שלג, ופעילויות מגוונות במועדוני הנוער שנפתחו באופן מוגבר. ערבי מרקים, במגוון טעמים התקיימו בבתי הרכזים, ובמועדוני הנוער, ועוד. לאור המוטיבציה הגבוהה של בני הנוער לתרום לקהילה, ובמסגרת הלקחים שהפקנו מהאירוע, אנו מקווים למסד ולעבות את מעורבות בני הנוער במערכי החירום ביישובים.

באגף הנוער מסכמים בסיפוק את הנעשה. "קיבלנו פה דוגמא חיה לחיבור ולרוח שהכרנו בקרב בני הנוער בגוש עציון" מספר שי ששון, מנהל אגף הנוער, "בני הנוער יצאו בקור וסייעו כמעט בכל תחום, ולא שכחו להנות מהחוויה. אני שמח שהכל עבר בשלום, הרבה בזכותם".

 

 

וביישובים, רכזי הנוער עמלו קשה להפעיל ולהעשיר את הנוער ביישובים בתכנים מרתקים, הנה תקציר הנעשה לפניכם:

 

נווה דניאל

פתחנו את החגים באירוע שמחת בית השואבה המסורתי. השנה האירוע היה מאוחד עם הנחת אבן הפינה לישיבת מקור חיים הבונה את משכנה בנווה דניאל. גם השנה הנוער שלנו לקח חלק פעיל בהרקדה, בשמחה ואף באחורי הקלעים כסדרנים. האירוע בלט בהתחברות שהייתה בו בין שכבות הגיל וגווני האוכלוסייה. בהמשך החג, בליל הושענא רבה, ערכנו ערב לימוד לנוער בביהכנ"ס המרכזי. ברצוננו להודות מקרב לב ל- רב מתניה בן-שחר, אורית לוי (ינובסקי), בנימין צוקרמן ויונתן הירשהורן על השיעורים המעניינים והמחדשים.

השנה החלטנו, בשיתוף עם היישוב והקומונרית, להישאר בשמחת תורה בנווה דניאל. תודה לשמוליק, מזכיר היישוב ולרננה חסאי, רכזת קהילה על סיוע ותרומה לסעודת ערב חג. ויישר כוח לנוער שנשאר, שמח ונתן את חלקו המשמעותי בחג מיוחד זה!

תכנית ההגשמה לשכבת י' יצאה לדרך, זאת השנה השנייה. השנה התוכנית בהנהגת נועה הקומונרית בשיתוף עם ועדת חינוך. התוכנית כוללת מפגשים של שכבת י' עם כמה וכמה מבגרות הגשמה. ביניהם היכרות עם גרעין אורי, הדרכת חוץ, הדרכת פנים, עמותות ומועצת נוער. במהלך התכנית כל חניך יימצא את אפיק התרומה שמתאים ומיועד לו!

בגזרת ההתנדבות יש תכונה רבה.  בחודש האחרון חגגו חברי שבט אביחי (שכבת י') בר מצווה לילד מרווחת גילה (בדומה ממש לבר מצווה שעשה הנוער לפני כשנתיים). חברי השבט השיגו תרומות לצלם, קייטרינג, מקום (חוות ארץ האיילים), מנות אחרונות ועוד ועוד. חשוב לציין שמי שהנהיג ופעל ועשה הכל- הם חברי השבט לחלוטין בסיוע עמית לוי. הפעילות הזו מדהימה ומראה כמה כוחות יש לנוער שרוצה ליזום, לפעול, לעשות ולשמח ילד שמשפחתו מעוטת יכולת.

גם הקשר עם עמותת על"ה לא פוסק ב"ה. בנות י"א שמתנדבות בעמותה באופן קבוע, הזמינו את חניכיהם להדלקת נרות ביישוב יחד עם הנוער ביישוב.

בחודש האחרון פתחנו לראשונה את חדר הנוער בצורה קבועה. עד כה חדר הנוער היה פתוח למועצות נוער ולפי בקשת הנוער. מעכשיו חדר הנוער יהיה פתוח בימי שלישי וחמישי בשעות 19:30-23:00 , ופעם בשבועיים תתקיים פעילות בימי חמישי לכל הנוער. לרגל הפתיחה החגיגית קיימנו ערב סרט – "המשגיחים" ומרק, היתה פתיחה טובה ב"ה.

ערב היכרות עם עמותת "אריות יהודה" התקיים ביישוב. עמותה זו מעבירה תוכנית בנושא צבא ומנהיגות עם תכנים של העצמה אישית, הכנה לצבא ומנהיגות בחיי היום יום ובקבוצה. הערב הראשון היה אירוע היכרות ופתיחה ללא עלות, פתיחת התכנית באופן קבוע תהיה עם גיבוש קבוצה לשנה.

בימים אלו התחלפה מועצת הנוער ביישוב לאחר שקיימנו בכל השכבות בחירות. יישר כוח לכל מי שהציע מועמדות והצלחה רבה למועצת הנוער הנכנסת. במקביל, חגגנו יחד ערב סיום למועצת הנוער המסיימת. תודה רבה לצופיה לוי, אוהד רוזנזון, נועם נמט, אורלי קודיש, אורה הימלשטיין ואוהד בן שושן על שנה של עבודה חשובה השקעה למען הנוער של כולנו.

כמו בכל חודש ארגון לחב"ב- נוער יש חלק משמעותי בחודש ובשבת סיום חודש ארגון. לכבוד חודש ארגון נתכנסו חברי חב"ב- נוער לסייד את הסניף בלבן למען כל החניכים. יישר כוח לכל מי שהגיע!  בערב שבת ארגון התפללנו יחד באולם שמחות, סעדנו סעודת ערב שבת, שמענו פעולה מפי שני השליחים ובמוצ"ש יצאנו יחד כל השכבות להשבעה בתל עזקה. את ההשבעה העבירו שבט אביחי (כיתה י') לשבט ציון (כיתה ט'). יישר כוח לנועה הקומונרית, למדריכים, לגרעין ולכל שאר השותפים בחודש ארגון.

בחג החנוכה, מועצת הנוער החדשה החליטה לשנות קצת את המסורת ולצאת השנה להתנדבות לכבוד החג. נסענו יחד לשמח בבית אבות "בית מוזס" בירושלים ובבי"ח הדסה עין כרם- שם עשינו הדלקת נרות מרכזית, חילקנו סופגניות, שרנו שירים והצטלמנו עם צלם מגנטים! אחר כך יצאנו כולם למשחק גדול ברחבי העיר וקינחנו בפיצה. תודה רבה לברוך פרבר, נציג חב"ד בנוה דניאל שהשיג לכבוד האירוע תרומה גדולה מארגון חב"ד.

בתמונה: נוער נווה דניאל בהתנדבות בבתי אבות בירושלים

 

תקוע

בחודשים האחרונים נוער תקוע עסוק בבניה של תכניות רבות:

מועצת הנוער הגדילה שורותיה ואף ביצעה שידוד מערכות. הוחלט אחרי הצבעה דמוקרטית כי המועצה תפעל מהיום והלאה במתכונת של וועדות, כאשר מכל וועדה (שני נציגים) יהיו חברים בוועדה היישובית ותפקידם יהיה להשמיע את קולו של הנוער בתוך עולם המבוגרים של הישוב. אחת לשלושה שבועות נפגשת המועצה וכל וועדה מיידעת את שאר חברי המועצה בנעשה בתחומה ומקבלים החלטות רלוונטיות המשקפות  את עמדת הנוער כלפי הוועדה היישובית. נבחר גם יו"ר חדש למועצה, והתמזל מזלנו והוא גם נבחר להיות יו"ר מועצת נוער אזורית. ברכות ואיחולים לנתנאל ארמון על מינויו החדש.

לאחר שנים רבות של ציפייה הצלחנו גם אנו ליצור פרויקט התנדבותי של הנוער עם תלמידי בית ספר אח"י- פרויקט "אח בוגר". ארבעה נערים ונערות החלו בהתנדבות עם ילדים ברי מזל מבית הספר שקיבלו את הזכות להיות נחנכים ע"י הנוער. את הפרויקט מלווה פליאה הקומונרית ורוני יועצת בית הספר אח"י. אחת לחודש נפגשים כל החונכים עם פליאה ורוני ומקבלים הדרכה מקצועית וכלים שיישארו איתם אני מקווה לכל החיים, ועם אותם הכלים ובעיקר עם הקסם האישי שלהם הם מאירים עוד קצת את העולם ואת תקוע.

בימים אלה אנו במאמץ לבניית מועדון בוגרים נוסף בתקוע. עד היום בתקוע היה לנוער הבוגר רק מועדון אחד. ככל שעברו השנים ועם גדילת הישוב והצרכים המשתנים הוחלט בוועדת נוער ומועצת נוער שיש צורך בבניה של מועדון נוסף. בימים אלה מיישמים אותה. בתקווה רבה שאכן המועדון החדש יגביר את תחושת השייכות של הנוער לתקוע. אנו מאמינים כי מי שיש לו "מקום" יצליח ליצור שיח משמעותי עם השונים ממנו מבלי להרגיש מקופח.

בקיץ האחרון הזמנו את הנוער הצעיר (ז-ט) להשתתף בקורס אתגרי לנוער של חברת "אריות יהודה". הקורס האינטנסיבי שהייתה לו הצלחה כה גדולה ונתן כלים כל כך משמעותיים לנערים הפך להיות קורס שנתי מפתח ומאתגר. בעקבות ההצלחה  פתחנו בעקבותיו בקורס לנוער הבוגר מתוך רצון שיקבלו גם הם כלים לקראת גיוסם לצה"ל.

חנוכה האחרון היה מואר ומדהים. מועצת הנוער שלנו החליטה כי סל הפעילויות שהיא בונה החופש הזה יהיה גדול ורחב אופקים כמה שיותר. אז מה היה?

מסיבת טבע מטורפת באזור הוואדי של מוזיקה, אוכל ריקודים ו-אווירת ניצחון היהודים על המכבים בהדגשה.

משחק "סוף הדרך" משגע בירושלים. חברי המועצה יצרו משחק הכולל תשע משימות קשות ביותר ברחבי העיר ובמשך יום שלם התחרו בניהם הצמדים  בדרכם לקו הסיום. הזוכים המאושרים היו אבי קומר ונחמדינה ארנסטוף שזכו במשחק באולינג חינם מתנת היישוב.

מסיבת "נוער הזהב" – זו השנה השלישית שנוער תקוע מזמין ומארגן מסיבה לגיל הזה"ב של הישוב. השנה מסיבת חנוכה  הייתה בסימן "מסורת" ובסגנון העיירה היהודית של מזרח אירופה מהמאה הקודמת. 'לעטקס', 'קועגל', ו'הערינג'  אכלנו, ולקצב הקלייזמרים רקדנו מחופשים…

בתמונה: נוער תקוע במשחק 'סוף הדרך'

 

נוקדים

נוער נוקדים החל את פעילות חנוכה כבר בשבת שלפני חנוכה- בשבת קהילה. הנוער יצא למשפחות הצעירות, הכיר, ברר, ודן איך לקדם את היישוב ומה תפקיד הנוער ביישוב?

במהלך החנוכה התקיימה פעילות ענפה. יצאנו למרוץ מהנה בכבישי היישוב, בנר שני הדלקנו נרות עם קשישים וזכינו להכיר אותם מקרוב, ישבנו אצלם שרנו, ניגנו, ושימחנו. הנוער מאוד נהנה לשמוע סיפורים ותובנות מהמבוגרים. אכן, זכינו למצוות חנוכה אמיתית!

שכבת ז-ח הרימה מסיבת חנוכה גדולה ומכובדת! במו ידיהם הם לשו וטיגנו סופגניות וספינג'ים, הדליקו נרות, שיחקו, צחקו…

עוד לא הספקנו להרגע מהמסיבות הרבות, ונציגנו יצאו לייצג את הקהילות המעורבות ב"משחקי הפסטיגל". על הבמה, מול קהל של 7000 איש, הם הדליקו נרות וייצגו את קהילתנו בכבוד רב, וגם הספיקו להסתובב ולטעום מהנעשה מאחורי הקלעים…

בקרוב יחל פרוייקט משפחות מאמצות לשכבות ט-יב, כמו כן, נצא לשתי שבתות אירוח עם קהילת יח"ד מודיעין- שמהם נלמד והם יילמדו ממנו על הקהילה המעורבת וכיצד מייעלים אותה בצורה הטובה ביותר!

השמיניסטים ביישוב החלו לפתח את איסוף הנתונים של היישוב עבור צוות צח"י, ובקרוב הם יטלו בו חלק. המון הצלחה!

בתמונה: נוער נוקדים מדליקים חנוכיות בבתי קשישים

 

כפר עציון

התחלנו את השנה בהכנות לטיול סוכות הקרב ובא- נחל צאלים, מסלול שאורכו 12 קילומטרים, חזרנו לאחר יומיים והתחלנו בהכנות לחג: הקמנו סוכה גדולה לתיכון בה ישבנו וערכנו קידושים ענג שבת/ענג חג וכמובן העברנו זמן איכות יחד.

בהמשך, ערכנו מספר סעודות משותפות של הנוער- סעודת ראש חודש, סעודה שלישית, סעודת שבת. במפגשים ערכנו דיונים במגוון נושאים: רצח רבין, פיגועים, ישראליות, דת, הקיבוץ, ועוד.

במהלך החודש שלאחר החגים קיימנו ערב "דייביטינג" שקיימנו שכנענו והשתכנענו אחד מהשני, ערב בנים ובנות שבו חידדנו את הכוחות המגדריים שלנו, ערכנו קבלות שבת מוזיקאליות וטיש ישראלי, יצאנו לתוכנית הטלויזיה:"the voice" שם נחשפנו למה שקורה "מתחת" למצלמות ויצאנו לעצרת רבין הדמוקרטית.

בחנוכה יצאנו לטיול חנוכה להרי אילת. יצאנו מאוחר בלילה לדרך הארוכה דרומה, והגענו מוקדם בבוקר. טיילנו בהרים ונחשפנו לצבעים ולהרי אילת המרהיבים ביופיים. המסלול עבר בנחל בת שבע, ובהר שלמה- שם טיפסנו וטיפסנו וטיפסנו עד ש"כבשנו את ההר" והגענו לתצפית הצופה על 4 ארצות (ישראל, ירדן, ערב הסעודית ומצריים). הגענו לחניון לילה עייפים אך עם עוד הרבה כח לשיר ולהתנסות בתצפית כוכבים. למחרת בבוקר יצאנו להר צפחות עלינו וירדנו ו-הגענו ישר לים. שם צללנו עם שנורקלים ונחשפנו אל עולם חדש שנמצא מתחת לפני המים  (והרי זהו רוב שטח העולם)

חזרנו הביתה עייפים אך מרוצים ומחכים לטיול הבא…

 

כרמי צור

הקרבה הפיזית והרגשית לשלושת הנערים הנרצחים יצרה תהודה רבה בקרב הנוער ובעקבותיה הנוער יצא לפעולות בנייה חיוביות. עם חטיפת שלושת הנערים והיוודע דבר הרצח הוקמו ביישוב שני נק' אחיזה נוספות. נק' זמנית לתקופת השבעה בצומת כרמי צור בתמיכת ועד מתיישבי הר חברון. ונקודה קבועה מחוץ ליישוב- בגבעת שורק, בה הוקם בית כנסת, שירותים, ערוב ונטיעות רבות. נקודות אלו תוחזקו, תופעלו ואוישו ע"י הנוער. במהלך הקיץ התקיימו בגבעת שורק הרצאות, פעילות אחיזה בקרקע ובר מצוות של מספר בני נוער ביישוב.

במהלך הקיץ ערכנו מספר ארוחות ערב לחיילים בבסיסים קרובים. במקביל התקיימה פעילות גיבוש להרמת המורל לאחר קיץ עמוס וקשה.

במבצע צוק איתן קבוצה של הנוער יצאה להפעיל ילדים במתנס"ים בערי הדרום אשקלון ובאר שבע. הם עשו יצירות וסדנאות בישול והפיגו את המתח בזמן השהות במקלטים.

בקיץ האחרון, כרמי צור חגגה 30 שנה להקמת היישוב. בני הנוער לקחו חלק פעיל ומשמעותי בהפקת ההפנינג- הם הנחו, הפעילו ועזרו בתכנון.

ערב לימוד מרתק התקיים בליל הושענא רבה בנושא "בין ריאלטי למציאות". הערב התחיל במפגש עם המשפחות המלוות והמשיך בהתכנסות משותפת במועדון היישוב להרצאה מפי עקיבא וענהאל (שושי ושושה מהמירוץ למיליון) .לאחר מכן התקיים פאנל בנושא פרטיות בעידן המודרני בהשתתפות הורים מהיישוב ובסיום הערב שיח פתוח- שו"ת.

לאחר המון עבודה מאומצת ומרובה זכינו בחדר נוער חדש המתאים במיוחד לצרכיו של נוער כרמי צור. ההכנות הרבות כללו שיתוף מלא של הנוער החל מבחירת הצבעים לקירות החדר ועד בניית השולחן המרכזי ורחב הידיים בחדר נוער. את התכנית לערב תכננו וביצעו בני הנוער ביישוב. פתחנו את הערב בגזירת סרט אדום וקביעת מזוזה. ברכות מפי מנהל אגף הנוער- שי ששון , רב היישוב – הרב רובי בן אוליאל . שיחה מפי אורי שכטר ולסיום 'שולחנות עגולים' עם רכזי הנוער בעבר מכרמי צור. ולקינוח כמובן סרט על נוער היישוב בעריכת הנוער!

את חג החנוכה חגגנו במספר פעילויות. בשכבות ז-ח הכינו מסיבת חנוכה גדולה עם פעילות והדלקת נרות. בהמשך כל אחד שיתף בסיפורי גבורה וניסים אישיים. בהמשך החג, יצאנו לטיול בעין פוער ובסופו 'על האש' מטורף!

בשכבות ט-יב חגגו במסיבת חנוכה לנוער והגרעין. טיול הנוער התבטל בעקבות מזג האוויר- והוחלף בפעילות מגוונת: הם יצאו לשמח חולים וזקנים בב"יח שערי צדק לאחר מכן היה טורניר באולינג, יציאה להתנדבות בשק"ל, נסיעה לחנוכת מרכז ווליום במתנ"ס- והשתתפות במעגל המתופפים.

בתמונה: נוער כרמי צור מבלה בבאולינג בחנוכה

 

אלעזר

ליישוב נכנס רכז נוער חדש, ואנו בטוחים ומברכים אותו להצלחתו.

לפני שנה ישוב אלעזר עבר טראומה בתחום הבטיחות בדרכים. נופר שמעון ז"ל איבדה את חייה בצומת הכניסה לאלעזר לאחר שחצתה את הכביש הראשי. הנוער הוא החלק המרכזי המשתמש בחציית הכביש המסוכן ולכן על מנת להעלות את המודעות הבאנו את הסדנא לבני הנוער, סדנת בטיחות בדרכים ע"י "תנועה כהלכה", בה הם למדו להתמודד עם מצבי לחץ ורכשו כלים לדעת לקרוא את הכביש בצורה הנכונה.

בזמן הסדנא בני הנוער עשו סימולציה, הכירו והתמודדו עם מצבים מסוכנים, כגון:

  • נהיגה בשכרות- ע"י לבישת משקפי סימולציה המקרינות ומדמות נסיעה תחת השפעת אלכוהול.
  • הולכי רגל – משחקי תפקידים של נהג והולכי רגל.
  • רמזורים- כיצד להתייחס אליהם, הסתכלות למרחק וזיהוי התקדמות מסוכנת מהצד השני.

ועוד.

הסדנא תרמה רבות להבנת חשיבותם של נושאים הקשורים לבטיחות בדרכים, ובייחוד למצבים שבני הנוער באלעזר פוגשים בחיי היום יום שלהם.

בתמונה: שיחה עם אייל גולני, קצין מגבעתי שנפצע במהלך שירותו

 

ראש צורים

בשעה טובה הגיע רכז נוער חדש לראש צורים.

עם כניסתו, החל הנוער בשיקום מועדון הנוער שהיה נטוש במשך תקופה ארוכה. אחרי שיפוץ קל, החלו להיערך בו פעילויות ומסיבה לרגל חנוכת המועדון המשודרג- עם פנקייקים שווים…

במהלך השבוע שאחרי היה הנוער עסוק בלצייד את המועדון. הוא גייס ספות וריהוט, מכשירי חימום, ותר ברחובות אחרי שלל…

בחג החנוכה יצא הנוער לטיול חנוכיות חוויתי בשכונת נחלאות בירושלים, בהדרכת אבירם רביב שהסביר על השכונה ועל החיים של פעם… לאחר מכן הסתובבנו בשוק מחנה יהודה, טעמנו מן הריחות ומכמה סופגניות… בדרך חזור עצרנו בנקודות שמירה ורקדנו עם חיילים בקור העז של הלילה, ובשאר הימים יצא לשמח חיילים גיבורים ששומרים בצמתי הגוש.

מועצת נוער חדשה הוקמה ביישוב והחלה להבין את תפקידה וסדר העבודה.

לאחרונה, כיתות ח' לוקחים על עצמם את פרויקט הגינה הקהילתית של הקיבוץ, בנו ספסלים ועוד, ומטפלים בה במרץ. כל הכבוד!

בתמונה: נוער ראש צורים בטיול חנוכיות בירושלים

 

בת עין

חנוכה היה גדוש בפעילויות מעניינות ומאתגרות.

"מניינוער" התקיים בשבת חנוכה, הנערים תפעלו את המניין בעצמם כולל שליח ציבור, קריאה בתורה ועולים לתורה. כל הכבוד על היוזמה והמנהיגות!

במוצאי שבת ערכנו מסיבת חנוכה אצל משפחת שמעוני ועל כך מגיע להם הערכה רבה על האירוח המאכלים הטעימים והרצון לתת בשביל הנוער! במהלך המסיבה הייתה שיחה עם שימי שומרון על פרויקט "אחריי" – הכנה לצה"ל, וכן סיפור חיים אישי של שימי ומשפחתו- היה מרתק ביותר!

בעז"ה הנערים נכנסים לפרוייקט שיקדם אותם פיזית ונפשית לקראת החיים בכלל ולקראת גיוס לצבא.

במהלך כל החג, עלינו לצומת אלון שבות והדלקנו את החנוכייה לזכרה של דליה למקוס הי"ד. תודה ליצחק פרימן על בניית החנוכיה המדהימה יחד עם הנוער שלנו שצבע וקיבע את החנוכייה ביציקת בטון, וייצר גל-עד מסביב לחנוכייה.

ביום ראשון הגיע השר גלעד ארדן ביחד עם ראשי המועצה ואישי ציבור, בנוסף למשפחתה של דליה הי"ד, הדליקו את החנוכייה וגם את התקווה אצלנו בלב!

ביום שלישי הגיע אוטובוס שלם מהיישוב להדלקת החנוכייה בצומת, עם נציגים מכל היישובים (בעיקר נוער). הרב דניאל הנעים לנו בקלרינט יחד עם יהודה לויכטר והגיטרה, ואחר כך אמר דברי חיזוק למשפחה ולכולנו.

ביום שני קיימנו מסע אופניים מגבש בעמק האלה. הבוקר התחיל בהתארגנות זריזה כ-25 בני נוער הגיעו! בהגיענו אל מסלול האופניים הנערים גילו אחריות עצמית .לקראת סוף המסלול "תפס" אותנו גשם כבד ולמרות זאת החבר'ה גילו אומץ ומסירות נפש להמשיך את המסלול עד תומו. בסוף המסלול הנוער הכין ארוחת "על האש" מושקעת (כולל פינוי אשפה קפדני).

בתמונה: נוער ראש צורים בטיול חנוכיות בירושלים

 

מיצד (בנים)

מיצד כישוב חרדי מתאפיין בפעילויות נוער מיוחדות המותאמות לאורח חייהם של בני נוער חרדים.

הנוער במיצד מאוחד ומגובש מאוד ואין נער בישוב שלא מכיר את כל בני הנוער היטב.

לקראת ימי החנוכה שופץ ותוקן החדר נוער שהיה בפעילות מלאה בכל ימי החנוכה.

מסיבת חנוכה לנוער התקיימה במועדון המשופץ בהשתתפות כל בני הנוער והבוגרים.

נוער הבנים במיצד הדליקו את נרות החנוכה עם חיילי הש.ג., ועשו להם אווירת חג חנוכה, כמו כן התקיים שיעור תורני לנוער מאת הרב הלל גולדשטיין בנושא סיפור יהודית הגיבורה ומהם ההשלכות שנוגעות לתקופתנו אנו, עם כל ההתמודדות מול אויבינו, והמצב הביטחוני באזורנו.

הנוער יצא לטיול לילי באזור ים המלח למעיינות החמים בנחל קדם (אכן כן מול הישובים מיצד ופני קדם…) ונהנו מאוד.

בתמונה: נוער מיצד נהנה במועדון המחודש

 

מיצד (בנות)

הבנות ביישוב נפגשות באופן שוטף במהלך השבוע-  בימי ראשון שיעור של הרב עידו טנא, בימי שני נוער צעיר פעילות קבוצתית עם רכזת הנוער, נוער בוגר מאוחר יותר בחוג ציור בשמן.

בימי שלישי חוג אירובי ועיצוב גוף יחד עם נשים מהקהילה.

לקראת החנוכה- תכננו יחד את החג ודיברנו על מה שאנחנו רוצות שיהיה ואיך אפשר להוציא זאת לפועל. כתוצאה מזה- הרמנו יריד חוויתי לילדי היישוב עם דוכני תחרויות, יצירה וקישוטי סופגניות ולסיום מכירה סינית פשוטה אך חווייתית מאוד. במקביל, התאמנו ואימנו ילדות נוספות להצגה בחנוכה ולמחול, יצא מדהים כולם נהנו.

בשבת שאחרי חנוכה פינקנו את עצמנו, יצאנו לשבת מדהימה בבני ברק. התפללנו עם רב חיים קנייבסקי בעוצמת לדרמן, הלכנו לשמח אישה גלמודה אלמנה וערירית, שמענו סיפור אישי מחזק ומקרב, יצאנו לסיבוב טישים חסידיים, היה מדהים, בבוקר יצאנו לשמח ילדים ב"עלה" אכלנו ושמענו הרצאה, שיחקנו, פטפטנו, ונהנינו מכל רגע. היה כיף לחשוב על הכל יחד, לתכנן, לקנות, להכין, ולבלות בנעימים.

 

כפר אלדד

בחודשים האחרונים נכנסנו לשגרה מבורכת, לאחר חופש פורה ועמוס פעילות.

השנה החלה ברגל ימין בכפר אלדד. נחנך חדר נוער פעיל- הפתוח פעמיים בשבוע. בימי ג'  מתקיימות פעילויות שונות, כגון: יום ספורט, סרטים ,ארוחות משותפות, יצירות, עזרה בשיעורי בית ועוד..   הבוגרים  נפגשים בימי חמישי  בערב, לערבים של גיבוש, כיף, כיבוד ואווירה נעימה לצד דיונים על נושאים שונים, משחקי קופסא, סרטים…

לפני כחודש נפרדנו מה'שמינסטים' שלנו בערב נעים ומהנה שהתחיל  בטקס יישובי רב תכליתי  והמשיך בארוחה אינטימית ומפנקת ב'חומוסיה' של גדי. המתגייסים שמחו  לקבל מן המתנ"ס תרמיל גב ומן היישוב ערכת קפה מפנקת.. נאחל להם בהצלחה רבה בהמשך.

בימים אלה מוקמת מועצת נוער ביישוב, ואנו מתמקדים בנושא מנהיגות, עורכים דיונים בנושא ואף ראינו את הסרט "תעביר את זה הלאה" המדבר על שינוי גדול שאדם אחד יכול להוביל.. אנו קוראים לבני הנוער שרוצים להשפיע להגיש את מועמדותם.  עדכונים על הבחירות בהמשך.

בקרוב נפתחות  שתי סדנאות, סדנת איפור לנערות- שמונה מפגשים של כיף ,איפור, וענייני נשים, וסדנת הורים- שתיפתח בקרוב .

בחג החנוכה נפגשנו למסיבת חנוכה בחדר הנוער עם סופגניות, תחרויות וכיף, הצטרפנו גם למסיבת חנוכה יישובית וצחקנו מתיאטרון פלייבק על היישוב.

כמו כן יצאנו יחד לטיול מאתגר בנגב לאזור עין עקב-שדה בוקר. כשהגענו למעיין עצמו החל לרדת גשם שוטף, כך שזכינו להרפתקה במדבר… בסוף המסלול קיימנו טקס הדלקת נרות בשטח עם קופסאות שימורים ודלק!  – מי שהגיע זכה לחוויה מיוחדת במינה!

 

 

הר גילה

ערכנו ביישוב תחרות צילום שבה התבקשו בני הנוער להכין סדרת תמונות סביב נושא משותף הקשור להר גילה. בסוף התחרות התקיים מעמד שיפוט בתחרות: שלושה שופטים תושבי היישוב, העוסקים בצילום בצורה מקצועית או כתחביב משמעותי, הצטרפו לשופט הראשי אבישי פינקלשטיין שהגיע במיוחד כדי לשפוט בתחרות ולצלם בעצמו את הר גילה.

בפרס הראשון בתחרות זכתה כרמל לוי, תלמידת כיתה ט', עבור סדרת התמונות "נעליים" בו היא מספרת על חייה, משפחתה ושאיפותיה דרך צילום מסוגנן של זוגות נעליים. כרמל זכתה למחמאות רבות מהשופטים, מהמבקרים ואף מהמתחרים האחרים כאחד.

בפרס השני בתחרות זכה דניאל שאמילוב, תלמיד כיתה י', עבור סדרת התמונות "שקיעה בהר" בו מוצגים נופי השקיעה המיוחדים הנשקפים מהר גילה.

בפרס השלישי בתחרות זכתה מאיה גיסר, תלמידת כיתה ז' (הצעירה מבין המשתתפים), עבור סדרת התמונות "ספסלים" בו מתועדים ספסלים שונים בהר גילה המשקפים נאמנה את הסגנונות השונים האהובים על האנשים המגוונים בהר גילה.

אל מעמד השיפוט הגיעו הורים, נציגים של וועד היישוב, נציגים של ועדת הנוער, בני נוער שבאו כאורחים וכן כמה תושבי יישוב.

התערוכה התקיימה במקלט שעתיד לשמש בקרוב כמועדון נוער מרכזי והיא תמשיך להיות מוצגת שם לאורך הזמן.

בתכנית ההכשרה לתעסוקה קיימנו קורס לעבודה בצבע. שבעה נערים השתתפו בתכנית והקדישו 10 שעות ללמידת עבודת הצביעה מאחראי התחזוקה של היישוב ועוד 34 שעות עבודה בשכר לצביעה של המקלט המרכזי. המקלט היה במצב מחפיר לאחר שנים של הזנחה וקיץ של פורענות וונדליסטית. כולם, ללא יוצא מהכלל המשיכו לעבוד בהתנדבות מעבר לשעות שסוכמו אתם ואף הביאו את חבריהם שהתנדבו יחד אתם מתוך מטרה להשלים את המשימה ולייתר את הצורך להזמין קבלן צביעה, גאוותם היא על כך שאפשר לסמוך עליהם עד הסוף בעבודות מסוג זה.

תוך כדי עבודות הצביעה וההרשמה לתחרות הצילום הפסקנו לרגע קצר את הכל כדי להדליק נרות חנוכה, תולי שינפלד, מזכיר הישוב נתבקש והתרצה לקבל על עצמו את הכבוד להדליק את הנר השני בחנוכה במעמד העבודות לחנוכת מועדון הנוער והנצחת המפעל בתחרות הצילום. רגע מכונן!

בשבועות הקרובים אנו נערכים להשלמה של עבודות שדרוג תשתיות החשמל ומשימות מקצועיות אחרות במועדון בכדי להכניס אליו ריהוט ואמצעי הפעלה שגויסו מהתושבים של הר גילה כדוגמת 2 מזגנים חדשים, XBOX, וריהוט שנתרמו למועדון הנוער לאחר שתושב המקום, אסף אוחיון, ראה אותם עובדים בחריצות.

בתמונה: נוער הר גילה בסדנת סיוד במועדון

 

 

אלון שבות

אז מה עברנו מאז תחילתה של השנה?!

בליל הושענא רבא קיימנו לימוד שנפתח בשיחה של שמוליק שנהב ולאחריה עם עמיהוד גלזר וסיימנו את הערב בהתבודדות בהנחייתו של יניב הרשקוביץ. תודה לשלושתם על ההירתמות והיענות להעביר את השיחות בשמחה ואהבה!

למחרת הושענא רבה, בשמחת תורה, נסענו לשמח ולשמוח יחד עם תושבי מושב שפיר. ישנו במועדונים שלהם, אכלנו בערב חג יחד עם נוער שפיר, ובסעודת החג התארחנו אצל המשפחות המקסימות של המושב. היה חג נהדר, נהנינו להכיר מקום חדש, להיות יחד ובעיקר לשמח ולשמוח איתם.

עברנו את החגים העמוסים ונכנסנו לשגרה…

בשיאו של חודש חשוון, קיימנו שבת אירוח לילדי עמותת קו לחיים! הייתה שבת מדהימה,  מלאה ברוח עשייה והתנדבות, שבת שמחה, כיפית ושוברת שיגרה. זה לא היה קורה אילולא: ההורים היקרים, משפחות היישוב, והנוער התותח שלנו שתרם ועזר כל אחד בדרכו שלו, וביכולותיו. אז תודה לכל העוסקים במלאכה. תודה רבה לכל מי שעזר ותמך כלכלית לכך שהשבת הזו תהיה הכי טובה בשביל כולנו ובמיוחד בשביל ילדי קו לחיים. תודה ליאיר בעל המכולת על התרומה והחסות. עמותת קו לחיים לא הפסיקה להודות ולומר שזו הייתה אחת השבתות הטובות שהיו להם, שאירחו אותם בצורה מדהימה, שאין כמו הנוער שלנו ועוד… אז שוב תודה לכל העוסקים במלאכה ובמיוחד לנוער שלנו שעבד קשה.

במסגרת מסיבת חנוכה ערכנו שיחה מרתקת מפי חגי לוי – אדם שהתעוור במהלך חייו וסיפר על ההתמודדות שלו עם העיוורון, על ההתנהלות שלו במהלך חייו ואיך עובר את היום יום שלו כאדם עם מוגבלות שכזו שנשוי ואב לשישה ילדים. היה מרתק ומיוחד!

בתמונה: נוער אלון שבות בשיחה עם חגי לוי

 

 

מעלה עמוס

תנועת "בתיה" במעלה עמוס החלה בעבודה ופעילות מוגברת עם תחילת השנה. בחודש אלול נערכה תוכנית פתיחה לנושא השנתי "פותחים אשנב לעצמי", ובמהלך השבועות הכירו הבנות טוב יותר אחת את השניה. בהמשך, השתתפו בנות כיתות ו'-ח' בשמחת בית השואבה  שהתקיימה בירושלים מטעם התנועה. הבנות הכירו עוד מבנות גילן, השתתפו בריקודים וחזרו שמחות ומרוצות.

חג החנוכה היה האות לפתיחת הפעילות השנתית.

מסיבת החנוכה בנושא "התנדבות" שהתקיימה ביום חמישי בערב, נר שלישי של חנוכה- שימשה כפתיחה לפעילות החסד במעלה עמוס. קיימנו פעילות בנושא "נר לאחד – נר למאה", ושיחה על מעלת ההתנדבות, וע"כ שהזמן שמוקדש לשני אינו גורע מהזמן החופשי הנשאר לבנות ועוד מנוצל לטובה. הבנות שיבצו את עצמן למערך ההתנדבות במהלך השנה.

במקביל התקיימה מסיבת חנוכה אחרת, לבנות הסמינר, בהתארגנות עצמית במשחקיה שכללה ארוחת ערב, שירה וריקודים.

מסיבה שלישית אורגנה לבנות הנוער הצעירות מטעם ארגון הנוער "בתיה" במוצ"ש. הנושא היה "להיות חלק בקהילה": בפעילות מגוונת שכללה ניחוש הביטוי המצויר, תיפוף על דרבוקות, ומשימות גיבוש הקשורות לחג- למדנו כיצד מתאחדים והופכים לחלק.

בשיתוף בנות הסמינר, התקיים ערב לנשים בחנוכה בנושא גלות וגאולה. הנשים הכינו ארוחת ערב, שמעו שיחה על מהות הגלות, ומה יהיה בגאולה, והכינו יצירה שקשורה לביטוי הגלות.

בתמונה: נוער מעלה עמוס בהפעלה בחנוכה

 

WhatsApp chat