Additionally, paste this code immediately after the opening tag:

כתבת סיכום אדר-תשע"ו - חלק 1

חודשי החורף הראשונים עברו עלינו, וזה הזמן לסיכום ביניים של פעילות נוער גדושה שהייתה בגוש עציון- מתקופת החגים ועד אדר.

מועצת הנוער האזורית

בצל הטרור

בעקבות התגברות הטרור בכל הארץ, ובעקבות מחאתם של ראשי המועצות ביש"ע, החליטו במועצת הנוער של גוש עציון לעלות אף הם לירושלים ולהביע את מחאתם.

בני הנוער בחרו דרך מקורית ושונה להציג את מצוקתם וכאבם- הם יצרו לוח גדול במיוחד שבכותרתו נכתב 'החיים על פי נוער גוש עציון' ועל הלוח הודבקו מכתבים של נערים מרחבי גוש עציון שמתארים כיצד אמורים להיראות חייו של נער נורמאלי. חיים שנמנעים מהם עקב המצב הביטחוני. בין השאר נכתב: "אני רוצה לחיות חיים שלא אפחד לחזור הביתה בלילה", "אני רוצה חיים שכשהחברה שלי לא עונה אני לא חוששת לחייה" ועוד.

השלט צד את עינו של כתב רשת ב', מיכאל מירו, שהעלה ביומן הערב את נציגי מועצת הנוער שתיארו את מה שעומד מאחורי יצירתו.

"אין ספק שהגענו למצב בלתי נסבל, והרגשנו שעלינו להמחיש עד כמה החיים שלנו נגרעים בגלל הטרור הערבי. אנו מקווים שהעוברים והשבים יבינו על מה אנחנו נאבקים, זה לא עניין פוליטי, רק הזכות לחיות" הם אמרו.

בהמשך לזה, תכנית מיוחדת הייתה ברשת ב'. בצל האירועים הקשים, התארחו בני הנוער ממועצת הנוער של גוש עציון בתכנית 'שעת חברה' המשודרת ברשת ב'. יחד עם שי ששון ויהודה רוטנברג מאגף הנוער, הם שוחחו עם מיקי מירו על מאפייני החיים בגוש עציון, על נופי ילדותם, על הערכים שמייחדים אותם ומהווים נר לרגליהם, ועל מועצת הנוער ופעולתה בשנה החולפת.

התכנית היתה עוד התנסות מרתקת לבני הנוער, שבמהלך כהונתם במועצה נחשפים ומתנסים בתחומים שונים הקשורים להנהגה, כחלק מהכשרתם.

את התכנית המלאה ניתן למצוא באתר רשת ב'.

חוגגים חנוכה

בהפקת משותפת של מועצת הנוער ואגף התרבות במתנ"ס, התקיימה מסיבת חנוכה ענקית ושווה במיוחד לכל נוער גוש עציון! המסיבה החלה בהדלקת נרות חנוכה בצומת אלון שבות הישנה, כאשר מרים למקוס הדליקה את החנוכייה לזכר אחותה דליה למקוס שנרצחה במקום זה. 450 בני נוער שרו ורקדו במקום הרצח משירי החג. החלק השני של המסיבה היה באולם המתנ"ס , לשם הנוער הגיע בצעדה מהצומת. לאחר כיבוד שופע וטעים, חיכה לכולם באולם- איתן אקריש, מנחה הערב, שהפעיל משחק אלתורים בסגנון תכנית הטלוויזיה  "הכל הולך". הערב הגיע לשיאו בהופעה מטורפת של חנן בן ארי ואיזי שהרימו את כל האולם בריקודים ושירים. מבחינת מועצת הנוער היה זה ערב משמעותי ומספק לאחר עבודה מאומצת סביבו.

יום הולדת שנה

בראש חודש כסליו, מועצת הנוער חגגה שנה להקמתה. שנה בה חברי מועצת הנוער עבדו המון בשביל לקדם את נוער גוש עציון הן ברמה התרבותית – מועצת הנוער ארגנה מסיבות ואירועים לכל נוער הגוש, עצרות, הפגנות ועוד… והן ברמה הייצוגית-  מועצת הנוער אחראית לייצג את נוער הגוש במליאות מחוזיות וארציות, בכלי התקשורת (רשת ב', קול ישראל ועוד), עיתונות, ועוד. תאריך זה מהווה שנה של עשיה משמעותית ומספקת, שנה של הקמה של דבר חדש ומבורך. בשנה הזאת גילינו עד כמה הנוער זקוק למועצת נוער ועד כמה היא משמעותית עבורו.

כדי לחגוג, יצאה המועצה ליום גיבוש בקטמון, שם התרפקה על תמונות וזיכרונות מהעבר הלא כל כך רחוק, במשחק חשיבה וזיכרון, יחד עם ארוחת צהרים מפנקת.

נוער גוש עציון בכנסת!

לרגל חגיגות 50 שנים לבניין הכנסת, יצאה מועצת הנוער של גוש עציון והצטרפה לחגיגה.

בני הנוער סיירו בכנסת, הכירו את המבנה הייחודי, את אולם הכנסת וחדרי הסיעות, והאזינו לח"כים שעלו, שרו וניגנו על הבמה. בהמשך הם נכנסו לאולפני ערוץ הכנסת ונכחו בשידור החי מהאולפן. שיא הביקור היה בפאנל עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ח"כ זוהיר בהלול, ח"כ אורלי אבוקסיס ומאמן נבחרת ישראל- ארז אדלשטיין. הביקור חיזק מאוד את תדמית הכנסת בעיניהם, ותרם להם בתמריץ לעבודתם הברוכה.

ביקור מנהל חברה ונוער

25 אנשי מנהל חברה ונוער ממשרד החינוך, מנהלים מפקחים ומנחים, באו לסיור מיוחד להכרות עם פעילות הנוער בגוש עציון. הקבוצה עברה באולפנות, השתתפה בשיחה עם מרים פרץ ואחר הגיעה למתנ"ס. במתנ"ס הם צפו בתערוכת האלון הבודד, שמעו הסבר על אלון הנוער שייצרה מועצת הנוער, סיירו במועדון הווליום ושמעו קטעי מוזיקה שנוגנו בידי בני הנוער מהמועדון.

בסיום הסיור הם נפגשו עם בעלי התפקידים במועצת הנוער האזורית, שמעו על פעילות המועצה ועל הקשיים וההצלחות, וניהלו שיח מעניין ומרשים מאוד איתם. את הסיור חתמה יפה צדקיהו, מנהלת חברה ונוער במחוז ירושלים: "אנחנו שמחים מאוד שבאנו לגוש עציון, נכחנו וראינו את הכוחות המיוחדים של הנוער ואת הפעילות הענפה והמרשימה שקיימת בגוש. אין ספק שלמדנו הרבה"

השלג!

הקור העז והשלג שעבר בגוש עציון, לא פסח גם על החיילים המשרתים באזור. בשני ישובים בגוש, בני הנוער החליטו לעשות מעשה, ולהכיר טובה לאלו ששומרים עלינו שם בחוץ גם באפס מעלות…

בנווה דניאל התקבלה הודעה שקבוצת חיילים מגיעה לתת תחלופה ותגבור בזמן השלג, בתוך שעה מקבלת ההודעה, ארגנו בני הנוער במהירות שיא ארוחת ערב מפנקת במועדון החם- מרקים, עופות, מאפים, עוגות ועוגיות הוגשו לחיילים ההמומים מההפתעה. בני הנוער מהיישוב ישבו יחד עם החיילים, שוחחו איתם ושמעו מהם על תפקידם בשלג ועל המצב מנקודת מבט של חייל מילואים. לאחר כמה שעות הודיעו לחיילים שבגלל השלג הם יעשו את הלילה בישוב ורק בבוקר יצאו. גם כאן, בארגון הנוער, הובאו מהבתים מזרנים שמיכות, כריות ותנורים, והפכו את חדר הנוער לאכסניה חמימה לחיילים… החיילים שלחו מכתב מאוחר יותר, ובו נכתב בין השאר:

"רצינו להודות לכם על כל מה שעשיתם בעבורנו, ועל הזמן המדהים עם הנוער המיוחד והמגובש שלכם…אתם יישוב ממש בלתי נשכח…. בהערכה עצומה- עורב גולני מילואים"

באלון שבות יצאה בעין הסערה, קבוצת נוער להתנדבות ותגבור  של הפינה החמה. הם חילקו מרקים ושתיה חמה בין העמדות, וצ'ופרים מעשה ידיהם.

יום התרמה גושי

כמדי שנה, גם השנה נרתמו בני הנוער בישובים ליום ההתרמה הגושי, שנערך בטו בשבט. התרומות שמותרמות הינן קודש לקרן גוש עציון, שפועלת ומקדמת יוזמות חשובות בקהילה שלנו.  השנה החליטה הקרן להקדיש את הסכום שנצבר לסיוע בפעילות לנוער, ובכך לחזק את הפעילות האזורית. יישר כח למתרימים ולתורמים היקרים!

סמנריון חיפה

רכזי נוער של יישובי המועצה יצאו להשתלמות במסגרת הכנס השנתי לעובדי נוער מהמגזר הכפרי מכל הארץ. בכנס, שנערך בחיפה במשך יומיים, עסקו הרכזים בשאלות של זהות יהודית ושיפור העבודה עם בני הנוער. אנו בטוחים שהידע והכלים שרכשו ישמשו אותם בעבודתם המוצלחת ביישובים.

מועדון ווליום

מופע ענק אזורי, מחווה לשירי חנוך, התקיים בחורף האחרון. על הבמה עלו הרכבים שונים ממועדון הווליום ושרו משירי הקלאסיקה של שלום חנוך, בעיבודים מעניינים וחדשניים.

מהנעשה ביישובים

בת עין בנות

בבת עין המועדון פעל שעות נוספות במגוון פעילויות  קיימנו ערב עמוק בנושא 'איך אני רואה את עצמי'  היה מרתק  במסגרת פרוייקט נשים למען נוער ערכנו התוועדות חסידית לי"ט כסלו  תן לו וודקה!  עוד באותו פרוייקט- ערב לימוד תסרוקות  בחנוכה הצטרפנו למסיבת חנוכה גושית  החיים שלנו תותים!  באותו חג הפעלנו הפנינג חנוכה לילדי היישוב  וכמובן הדובדבן- מסיבת חנוכה מטורפת עם dj לימלים  לרגל יום הקדיש הכללי עסקנו בפעילות במועדון בשאלה "מה משמעות הזיכרון ואיך אני זוכרת"  התחלנו מערך סדנאות נשיות/מניות  עוברים לשבט!  סדר ט"ו בשבט חווייתי במהלכו קילפנו קליפות מהפירות ומעצמנו  כי האדם עץ השדה, לא?  המצב הבטחוני הוריד את המצברוח הרבה פעמים  החלטנו שנמאס, ויצאנו לצביעת הבטונדות בצומת הגוש עם דגלי ישראל חזרנו משם לפעילות מועדון-המצב סביבי ואני איך משפיע עליי המצב הבטחוני?!
עם הפנים קדימה בתקווה לשקט…

בת עין בנים

הבנים של בת עין לא נחים לרגע  בחג סוכות עשינו מסיבה בסוכה  היינו בהושענא רבה במועדון עם שלל פעילויות  הדובדבן שבקצפת היה בואו של שי ששון מנהל אגף הנוער בגוש עציון שהעביר פעילות מדהימה  יצאנו ברווח  בין סוכות לחנוכה עסקנו במידת ההתכנסות של האדם אל תוך עצמו במיוחד לימי החורף  כמו כן עשינו הילולא אדמו"ר מפיאסצנא וכן לרב קרליבך  בחנוכה הייתה פעילות ענפה שכללה: הדלקת החנוכייה בצומת אלו"ש ע"י הנוער  כמו כן היינו בפעילות גושית שכללה הופעה של חנן בן ארי ואיזי  עוד מחנוכה  התנסינו בפיינטבול בשטח בנוי בקליבר  ואח"כ עשינו על האש  חשבתם שנגמר?  עשינו מסיבת חנוכה יישובית עם מוזיקה עולמית…  היה עולמי…  ט"ו בשבט עבר עלינו בהתרמה לנוער גוש עציון  ובמקביל- כוננות שלג הכללה הכנת המועדון לתפעול בימי השלג  אחרי שנרגענו מהשלג.. באיחור קל-ערכנו סדר ט"ו בשבט אנושי כל נער דיבר טוב על עצמו ומה באמת מצמיח אותו  ממשיכים בצמיחה!

כפר אלדד

התחלנו את השנה במרץ  נסענו ל'חומוסיה  של גדי' לארוחת ערב  בארוחה עשינו סיכום החופש וציפיות מהשנה החדשה  לקראת ראש השנה שוחחנו הרבה על היכולת שלנו כבני אדם להשתנות, ולהתחדש  בערב יום הכיפורים בני הנוער עברו בהתנדבות בין הבתים וגייסו אלפי שקלים מהתושבים עבור גמ"ח הצדקה של הכפר  יישר כח לכולם!  בסוכות נפגשנו בסוכה של חיה רכזת הנוער  אכלנו פלאפל ודיברנו על מהות החג  בחול המועד עלינו לשדה בר לטיול רכיבה, שמסכם את קורס האילוף והרכיבה שעברנו בחופש  עקב המצב הביטחוני יצא לנו  לדבר הרבה על התפקיד שלנו במערכה המדינית   פוליטיקה, דעות על המצב…  לבסוף החלטנו  להכין שלט חיזוק שזה מעין השתתפות אך לא אמירה פוליטית ועל זה כולם הסכימו  יצרנו קיר רגשות שהביא לביטוי של הדברים שעלו בנו  בחדר הנוער עשינו סדנאות יצירתיות  יצרנו כלי קרמיקה ופסלים  ערב בישול מרק לחמניות ועוד הכל תוצרת בני הנוער  לפני שהקור הגדול הגיע, עשינו משחק המטמון ענק בכל רחבי היישוב  ועכשיו נעבור לחנוכה  יצאנו למסיבה במתנ"ס עם נוער גוש עציון, צפינו בהופעה של חנן בן ארי ו e.z  שהקפיצו והרקידו את כולם..  בהמשך השבוע נסענו ליומיים ל"חוות אדם בטבע" במושב מחסיה, ושם עברנו סדנאות גיבוש, התנסינו בקיר טיפוס, בהישרדות ועוד  בערב ערכנו הדלקת נרות חגיגית והכנו פוייקע טעים  אח"כ יצאנו לסיור עששיות לילי במערה  בבוקר הכנו פוקצ'ות מפנקות ויצאנו לטייל באיזור  לסיום דיברנו על כל מה שקיבלנו מהיומיים האלה בפן האישי, ובפן הקבוצתי  לחבר'ה היו תובנות גדולות.  לקראת החורף החבר'ה צבעו ושיפצו את חדר הנוער  קיבלנו מטבחון קטן והתחדשנו במסך חדש (50 אינץ!!) לחדר נוער  כמובן שחנכנו אותו בערב סרט ופופקורן
בהמשך נפתחה סדנת קולנוע בימי רביעי בחדר הנוער  את הסדנה מעביר עמיר ממרכז שרון ישראל  זו סדנה בה בני הנוער לומדים ומתנסים בכתיבת תסריט, צילום, בימוי, ומשחק  כמובן שאנחנו עוסקים בתכנים חשובים שעולים במהלך הסדנא  התחלנו כבר לעבוד על סרט, שבסיום הסדנא נקרין אותו  בערב חגיגי  חדר הנוער פתוח באופן קבוע בימי שלישי רביעי וחמישי, לפעילויות שגרתיות, שיחות ארוחות ועוד..

אלון שבות

באלון שבות קידמנו בברכה את הרכזת החדשה מירב קופרמן  בתחילת החורף עשינו מופע פתיחת חורף  התקיימה הצגת פלייבק ולאחריה סדנאות אילתור בקבוצות קטנות בה החבר׳ה הראו את יכולותיהם  קינחנו בארוחת ערב מפנקת  האירוע השני היה מסעדת ״מעירים את החושך״  מסעדה ליום אחד שהוקמה בצומת הגוש בכ״ו כסליו נר שני של חנוכה ופעלה לאורך היום  באו לשמח אמנים שונים שהופיעו ביניהם סיני תור ועוד  הערב נחתם בהדלקת נרות חנוכה משותפת של הציבור שהגיע ובטקס מכובד עם מבחר רבנים שנשאו דברי תורה ברוח החג  את הנרות הדליקו בני משפחת דון שאף השתתפו בטקס ובערב  היה מחזק מאוד  אפרופו המצב והפיגועים, ימים לא פשוטים עברו עלינו ביישוב, אספנו את עצמינו לערב התעוררות עם הרב דרוקמן, לאזכרות, להלוויה, להקמת גל עד לזכר הנרצחים, לצעדת דגלים בצומת הגוש.  נקווה שאלו הקורבנות האחרונים שלנו.

כרמי צור

בכרמי צור נעשו המון פעילויות ופרוייקטים  בואו נתחיל  ערב כניסה לנוער לכיתה ט  ישבנו סביב מדורה עם מרק ומשחק גיבוש  פרויקט עין טובה – פעילות בשיתוף עם משטרת חברון  נערים נורמטיבים נפגשים פעם בשבוע למגוון גדול של פעילויות שמפעילה המשטרה  כמו שיחה על סמים ,עזרה ראשונה , ביקור בבית הספר לשוטרים, שיטור ימי באשקלון ועוד  היה מעולה, למדנו מלא  ביקור והתנדבות בבית הילד בגילה  לאחר קייטנת הקיץ שעשינו לבית הילד ביישוב וההצלחה הגדולה , התחלנו להתנדב בבית הילד וגם לשמור על קשר עם החניכים  מסיבת חנוכה – קיימנו אירוע מכובד מאוד  הדלקת נרות ופעילות נחמדה  טיול חנוכה- נסענו למכתש רמון נחל צפית ובסוף הטיול משחק וארוחת ערב על האש  כידוע, אש זה מסימני החג…  כדי להיות מוכנים למצב הביטחוני, התחלנו בסדרת סדנאות  סדנת הגנה עצמית לבנות ט-יב  קרב מגע לבנים ט-יב  עזרה ראשונה לבנים- ז-ח  בטו בשבט ערכנו סדר טו בשבט עם פעילות נחמדה ומצגת  בערב הגיבוש לנוער הבאנו סדנת צחוק עם יהשוע רובין מאפרת  שווה מאוד מצחיק ומהנה   בסיום פוייקה שווה  כהוקרת הטוב, הפקנו ערב הוקרה למשפחות המלוות שלנו ביישוב.

מגדל עוז

אז מאיפה נתחיל?  כחלק מהקשר שלנו עם עמותת חברים לרפואה, יצאנו באחד הערבים של חודש תשרי להתרמות במדרחוב בירושלים  עוד מעיר הקודש  יצאנו לסיור בעיר העתיקה ואחר קיימנו ערב סליחות  התחלנו בנסיעה לעין לבן על שפת המעיין ישבנו, שתינו תה וניגנו שירים לחודש אלול  משם הלכנו להדרכה קצרה  סוכות עכשיו  בחוה"מ נסענו לטיול אופניים בנחל שורק  אכלנו ארוחת בוקר בסוכה של הקיבוץ, ואח"כ יצאנו  בהושענא רבה התקיימו שישה שיעורים בחלוקה לפי גילאים. היה מוצלח ומעניין..  בחשוון עסקנו קצת בנושא הדמוקרטיה ועשינו ערבים בנושא שוויון וחברה  בנוסף בעקבות המצב הביטחוני עשינו כמה שיחות שיתוף על ההרגשות בנושא  תלינו שלט ענק לחיילים בצומת הגוש ויצאנו מספר ערבים לחלוקת מרק ושתיה חמה לחיילים בטרפיאדות  בחנוכה עשינו הדלקת נרות עם אולפן הגיור של מגדל עוז   השתתפנו בערב לימודי על נושאים שקשורים לצניעות וחיצוניות  ועשינו מסיבות חנוכה לכל גיל.  כמובן אי אפשר לשכוח את הטיול יומיים המטורף בחנוכה-לנגב הצפוני-היה כיף וגשום  סדרי ט"ו בשבט מושקעים היו גם..  מפריה ומטובה  בחודשיים האחרונים אנו עסוקים בהקמת חדר מוזיקה לנוער, ובארגון שבת של עמותת קו לחיים   הישארו עמנו…

איבי הנחל

לאחרונה נכנס לתפקיד רכז נוער חדש  התחלנו בנסיעה למשחק כדורסל של הפועל ירושלים  בכניסה לישוב הכנו מגן דוד מאבנים וצבענו בכחול  מעשה המסמל את ההתיישבות היהודית באזור  בחודש האחרון התחלנו בפרוייקט "תורמים ומקבלים"  הנוער מנקה את הישוב ובתמורה הישוב קונה דברים למועדון נוער  כולם מרוויחים!  בקרוב נתחיל בשיפוץ רציני של המועדון, כדי להפוך אותו למקום ביתי ונעים.

נוקדים

מהנעשה בישוב בשלושת החודשים האחרונים  בחודש אוקטובר התקיים בישוב פרוייקט מוגנות מיוחד במינו  צוות הנוער עמל והקים פרויקט מוגנות שעסק בענייני בינו ובינה  הגיעו מרצים רבים לשוחח עם הנוער שלנו  בנים ובנות בנפרד  שיתפנו, שמענו, דיברנו והצגנו  את החודש פתחה הצגה של תאטרון אספקלריא "סוף הדרך" שעוסקת בתמורות וביחסים שבין הורים למתבגרים בדור האחרון  שאלות שעלו מצאו עצמם מוצגות בעצם בהצגה ובסוף שיח פתוח עם מנכל התאטרון ואיש החינוך הרב חגי לובר  את חודש המוגנות סיכמה הצגה נוספת של התאטרון  מופע אימפרוביזציה, העלנו סיטואציות התבגרות והשחקנים הציגו לנו אותן  הייתה חוויה מצחיקה ומרגשת  במשך הרבעון האחרון ערכנו בחירות למועצת הנוער  נבחרו נערים בעלי השפעה שמובילים את הנוער באנרגיות חיוביות  בחנוכה הגיע נוער הישוב- הבוגר והצעיר לבתי הזקנים בישוב ועשו להם מסיבת חנוכה  עברנו מבית לבית של הזקנים  שרנו להם, אכלנו סופגניות, הדלקנו נרות  הכי חשוב שמענו את סיפוריהם של המבוגרים ביננו, שלא תמיד זוכים ליחס המגיע להם  הייתה אוירה טובה ומרוממת, אחרי נגינה בכלי הנגינה והאנרגיות העצומות שהיו שם. באנו לחזק ויצאנו מחוזקים  קיימנו פגישות עם מועצת הנוער וועדת ההורים וסיכמנו על תוכנית שנתית שתיטיב עם כולם  טו בשבט, חג האילנות  כל הנוער התאסף במועדון הנוער ואירגן מסיבת טו בשבט מהממת ויצירתית לילדי הישוב ולהוריהם  על אף מזג האוויר- המסיבה משכה אליה קהל רב  הקמנו תחנות, ובתוכן: הכנת פרצוף תפוז מפירות יבשים, הכנת עץ טו בשבט מנייר ופירות מפלסטלינה  הייתה תחנה של צלם מגנטים משפחתיים  תחנה של הכנת סלט פירות מפירות העונה  הכנת מרק חם לחיילים  תחנות סחיטת מיצים וכו…  לבסוף אחרי שהילדים הלכו סידרנו את המועדון ואכלנו סעודת ערב שכללה, לחמניות שיפון, קטשופ, נקניקיות וציפס חמים וכמובן שתיה מתוקה.

אלעזר

איך התחלנו את השנה אתם שואלים?  ביציאה למופע הכוכב הבא!  נסענו כ50 בני נוער להשתתף במופע הכוכב הבא  הייתה חוויה כיפית ומקפיצה  ובמעבר חד- שמחת תורה  כבכול שנה קיימנו  מניין נוער שעבר בין כל בתי הכנסת בישוב בריקודים ושמחה   לאחר מכן התכנסנו לארוחה חג ופעילות באולם שמחת שני  האוירה הייתה משמחת ומרוממת. בבוקר בני הנוער המשיכו להרקיד את כלל הישוב בהרקדה המרכזית  ליל הושענא רבה  התכנסנו כלל הנוער בסוכת אולם שמחת שני שמענו שיעורי מפי רב הישוב הרב אירם ומפי אליענה חנוכה שסיפרה לנו על ההתמודדות שלה ושל משפחתה בסיפור תרומת הכליה לביתה הדס  חג החנוכה גם היה פה  נסענו בני נוער אלעזר  לתל אביב למשחק ניווטים נפלא ומרתק  בפארק הירקון  שבת קו לחיים  נוער אלעזר אירח כ20 חניכים מעמותת קו לחיים  בערב נעשתה סעודה  ופעילות משותפת וכן במשך השבת השתתפו החניכים בפעילות הסניף  ולמועצת הנוער שלנו  נציגי מועצת הנוער הגיעו לכנסת לרגל חגיגות היובל לכנסת ,ונהנו מסיור במשכן הכנסת, פגישה עם חברי כנסת ושרים ועוד הפתעות   טו בשבט הגיע חג לאילנות!  מסיבת טו בשבט בהשתתפות כ100 בני נוער מכל השכבות  את המסיבה ארגנה מועצת הנוער  במסיבה שמענו שיחה מרתקת על החיבור ההיסטורי לא"י ע"י מתן פלג מנכ"ל תנועת אם תרצו  בהמשך עשינו סדר 'אמנ'ים בחסות צוות חב"ב  פלוס קריוקי ישראלי  קינחנו בפונדו וופל בלגי מפנק ביותר  המועדון המשיך בפעילות שוטפת  הקרנו במועדון את הסרט "ילד קטן" סרט שמספר על כוחו המיוחד של ילד קטן שרק עם רצון ואמונה הצליח להשיג את מבוקשו  שיחה בנושא מיניות חוק ומשפט  את הסדנא העבירה אושרת שוהם מהפרקליטות המחוזית בירושלים  בני הנוער שמעו על ההיבטים המשפטיים בנושאים הקשורים למוגנות מינית  השיחה הייתה מרתקת וחשובה  באחד מימי השישי יצאנו להתנדבות בכרם לזכרם של עמנואל מורנו ועזרא אשר  כ 20 בני נוער מאלעזר יצאו להתנדבות בכרם שנמצאת במאחז נתיב האבות  הכרם הייתה זקוקה לעזרה דחופה בשל תנאי מזג האוויר  בני הנוער הרימו זמורות וסידרו את הכרם מתוך אמונה לישוב הארץ והמשך קיומנו בארץ ישראל  מה עוד מה עוד?  קורס המעוף נפתח! יהיי!  קורס המעו"ף המיוחד לשכבה ט' נפתח במסגרתו הועברה פעילות באולם הספורט באלון שבות שכללה סדנא מיוחדת וגדולה במיוחד של חידות הגיון בגדול  במפגש השני הועברה שיחה מפי מיכאל חיימוביץ מפעיל בית חם לנוער בסיכון מבת עין  הוא דיבר עם בני הנוער על כוחו של כל אחד ואחד ועל הייחודיות והשונות של כל אדם   עוד שיחה חשובה שהיתה- שיחת הכנה לשרות  הועברה לבנות שכבה י"א -י"ב  את השיחה העבירה מדריכה מעמותת אלומה שהסבירה להם על תהליך הגיוס והצו הראשון  הבנות שאלו שאלות ויצאו מוכנות יותר לקראת תהליך היציאה לחיים  ובנות שירות לחיילים  נוער אלעזר בשיתוף עם תושבי הישוב ובית מדרש באור פנייך אירגן ארוחה מפנקת לחיילים מבסיס בה"ד 1 שבואו לעשות אבטחת ישובים בגוש עציון  הנוער קם מוקדם ואסף את המאכלים ודאג לכך שהכל יופעל כראוי  החיילים נהנו מאוד ורק מחכים לחזור לקו בגוש  לפחות בקטע הזה שווה לעשות פה קו…  סימולטור נהיגה – שכבות י"א וי"ב לומדי הנהיגה וכאלה שלקראת עברו סימולטור נהיגה נחמד ומלמד על נהיגה בטוחה ונכונה.