Additionally, paste this code immediately after the opening tag:

עדכון מחצית - 2018 - חלק 2

אילנה

ראש צורים  ראש-צורים

בחצי שנה האחרונה כבכל שנה-אחת הפעילויות היפות הייתה שבת קו לחיים. הנוער אירח נוער עם מוגבלויות, היה משמעותי, מרגש  וטוב.

במסגרת הכנה לצבא הבאנו את אורי שכטר ולחמי על מנת לתת שיחה על מה יעזור לנוער באותה תקופה, השיחות תרמו מאוד להוואי ולמורל.

עוד במסגרת הכנה לחיים חיים רבס מארגון פעמונים עודד אותנו לעצב לנו השקפה נכונה כלכלית, היה משמעותי מאוד ומעניין.

בנוסף הגיע אלינו אורי אורבך שדיבר אתנו על קווים לדמותו של בנו ארז אורבך הי"ד, היה מרגש עד דמעות. כואב שיש דמעות כאלו.

ומסוג אחר של כאב פיינטבול: יצאנו במסגרת הנוער לקליבר 3 כדי לירות קצת, היה כואב ומחשל..

לקראת פורים עשינו סדנת צחוק לנוער עם חננאל שעודד אותנו לצחוק גם שהשניים שלנו עקומות J

וזה ממש לא מגיע  אפילו לרבע מהחוויות שלנו..

אשבל

נוער תקוע   תקוע

"נעבור את החורף ואחר כך נראה באביב באביב"

אז איזה חורף עברנו, נוער תקוע שופע בפעילות ובעשייה, מעבר לפעילות השוטפת במועדון בוגרים וצעירים פתחנו כמה קבוצות ששווה לשמוע עליהם:

קבוצת בנות של ח-ט: בניצוחה של עטרת מזוגי מקידום נוער, מה הולך שם? הקבוצה מיועדת רק לבנות וביחד יוצרים שיח עמוק ופתוח בנושאים שונים. יחד יוצאים לכבוש את המדבר בטיול שהפך להיות מסורת: מלכת המדבר תקוע- טיול אתגרי עם סנפלינג ג'יפים וארוחה טובה בעומק מדבר יהודה. הפעילות מתקיימת בצריף אחת לשבוע.

קבוצת שאקל בנים ח-ט: בהובלת יצחק מרקוביץ', אז את התכנית השווה הזאת קיבלנו מאגף הנוער במועצה, מטרתה העיקרית היא שטח שטח ועוד קצת שטח. בפעילויות על בסיס שבועי אנחנו לומדים להכיר את השטח מכמה זוויות שונות, גששות, ניווט, הישרדות, טיולים ואקסטרים כל זה עם חיבור גדול לאהבת הארץ וערכיות. למסע פסח של שאקל יצאו 20 בנים לטיול יומיים בצפון שם הם עשו טיול אופניים אתגרי, בישולי שדה וקייקים. פשוט כיף ומגבש.

פרויקט הוואדי: נוער תקוע שם לעצמו מטרה להכיר טוב את הוואדי המדהים שלנו, לבלות בוא ולפתח את הגישה אליו, שתילת עצים וסידור שבילים אחת לשבועיים ביום שיש בבוקר אנחנו נפגשים בבור המים בכניסה לוואדי מטיילים מטפלים בעצים ורואים מה חדש, בצהריים יושבים על ארוחת פועלים שווה ונהנים מהטבע, מוזמנים להצטרף בשמחה!

קבוצת מנהיגות של קק"ל. אז שכבת ט שלנו נבחרה השנה להיות הקבוצה שתקבל הדרכה צמודה ממדריכי קק"ל סביב מנהיגות. למה רק ט? השאיפה שלנו שהתכנית תתרחב אבל מה שזורעים בכיתה ט קוצרים בכיתה יא, הקבוצה נפגשת על בסיס שבועי ועסוקה בפעילות ושיח על החברה הכללית, על החברה הקרובה אלינו שהיא קהילת תקוע, זהות עצמית יהודית, זהות ארץ ישראלית ומי הוא מנהיג. אחת לשלושה חודשים הקבוצה מקדמת פרויקט עשייה גדול, האחרון שלנו היה סביב טו בשבט, שתילת עצים ובניית פינת מדורה וספסלי נדנדה. אחת המטרות שהמדריכים שמו לעצמם זה לקיחת אחריות קבוצתית, כרגע זה עובד מעולה מעניין איך זה יראה עוד שנתיים.

צוות עשייה תקוע, אז צוות עשייה בעצם יושב גם בנוער וגם בסניף השילוב המבורך הזה נותן להם להיות מאד נחוצים בקהילה שלתקוע ובהובלת עשייה של הסניף מצד החניכים. צוות עשייה הוקם בתחילת השנה ומעבר לפעילות השבועית שהם עושים כצוות נעשו דברים מאד יפים כמו הפנינג אוכל בישוב שתרומותיו הועברו לנערה שחוגגת בת מצווה, איסוף מזון לנזקקים, יום ניקיון בוואדי עם חניכים בסניף, התנדבות בגברת עם סלים, ועוד ועוד. סחטין עליכם צוות עשייה.

קבוצה יוצרת לשכבת יא: כשם הקבוצה כך היא, ימי רביעי בערב מגיעים נערים ונערות בתי מלכה השונים בישוב {ויש לא מעט כאלה} ונפגשים עם אמן מהישוב {ויש לא מעט כאלה} ולומדים מלאכות שונות: פיסול, קדרות, גילוף, מקרמה ועוד, אין ספק שזהו אחד הרגעים הקסומים בשבוע להיות ביחד עם חבורה של נערים מוכשרים שעוצרים את המרוץ השבועי שלהם ומתיישבים להיות עסוקים באומנות ויצירה. מומלץ בחום לא רק לנערים כמובן. ושוב על הקבוצה הזאת מנצחת עטרת מזוגי שעושה את זה ביופי עדינות ועומק. כול הכבוד.

מרכז למידה- בחודשיים האחרונים התחלנו להפעיל מרכז למידה בצריף וזה כחלק מתכנית מרכז נוער שעטרת מפעילה בישוב, לא תאמינו אבל נערים לא מעטים מגיעים  ולומדים ושוב לומדים ועוד קצת לומדים למרות שיש חברה ואוכל ונעים מסביב {או אולי בגלל זה} ולמרות שלא מכריחים אותם {או אולי בגלל זה}, פשוט כיף לראות את זה  ערב של מרכז למידה במתחם הנוער- כל כך חשוב ויפה.

טוב בדרך ממש, פתיחה של הכנה לצה"ל לכיתה י-יב אבל את זה נשמור לעדכונוער הבא.

תודה רבה לכול צוות נוער תקוע שעובד קשה מאד כדי שהכול יקרה,  תודה רבה למחלקת הנוער במועצה שתומכת בכל דבר אפשרי, ובעיקר תודה לנוער המתוק של תקוע!

נועם פוצ'צ'ו רכז נוער תקוע

הר גילה   הר-גילה

נוער הר גילה באמצע פרויקטים חשובים לבניית תשתית חינוכית קבועה –

כדוגמת תוכניות "עין טובה" ובני מצווה שמראות ניצוצות שאכן קיים נוער איכותי בהר גילה.

בפורים התנדבנו בשוק הפורים הקהילתי ובחלוקת משלוחי מנות בבית החולים "שערי צדק".

בפסח אנו נצא לטיול נחמד בחיק הטבע בו נעסוק בגיבוש והעצמת הנוער בקבוצות.

עוד לפנינו – טקס יום הזיכרון וקיץ גדוש פעילויות.

יש עוד הרבה בשטח-בואו לראות!

אליז

כפר עציון  כפר-עציון

מה היה לנו השנה?

חלוקה לוועדות וארגון פעילויות שיא: הנוער בקיבוץ מחולק לוועדות- טיולים, חוץ וקהילה, אירועים ומועדון. כל וועדה יצרה ופעלה השנה בתחומה.

טיול חנוכה- הוועדה ארגנה טיול מהנה ביותר באיזור מצפה רמון. עלינו את הר ארדון ביום הראשון, ארגנו ארוחת ערב מפנקת וישנו בחורשת הדובים. ביום השני עשינו את חוד עקב ועין עקב ולאחר מכן את עין דבשון. היה מאתגר

טיול בפארק בריטניה- ועדת טיולים תכננה לנו מסלול קטן ונחמד באיזור פארק בריטניה- לבית גוברין ששם עשינו שבת במכינה.

שבת תיכון בבית גוברין- את השבת תכננו צוות חוץ וקהילה, היה מדהים מעצים ובעיקר מגבש. היה חיבור מקסים בין כל השכבות והשבת חיזקה את הקשר בין הנוער.

מסיבת פורים! אותו ארגנה וועדת אירועים-  בנו פעילויות, אוכל, קישטו את המועדון ובנו לנו מסיבה אדירה!

מועדון תיכון- צביעה מחדש וניקיון של המועדון. השיפוץ עוד ימשיך…..

פעילויות גיבוש- במהלך החודשים היו מספר לא קטן של פעילויות גיבוש של כל שכבות הגיל של התיכון (ט-יב), הנוער למד להכיר אחד את השני, למד מהי סבלנות והבנה.

שיחות עם אנשים שונים מהקיבוץ- להעשרת הידע, ולפתוח את הנוער לתחומים ואנשים שונים.

התמקדות אישית וכיתתית- אחת המטרות שהצבנו לעצמנו השנה היא לתת יחס אישי ופרטני ולתמוך בכל מה שצריך עם כל חניך וחניך. בית פתוח בשבילם.  יש התקדמות רבה, הנוער מרגישים בנוח ופותחים בפנינו בעיות, או דברים שהם חווים. ואנחנו מקשיבים ומייעצים במקרה הצורך. הכיתות מקבלות לפחות פעם בשבוע שבועיים פעילות רק שלהם, לגיבוש כיתתי ולאחר מכן גיבוש קבוצתי כלל- תיכוני.

התנדבויות- קבוצה של הנוער מתנדבת באופן קבוע אצל ילדים בעלי מוגבלויות שונות שגרים בקיבוץ. כמו כן, מדי שבועיים יש לנו 2 בני נוער מתחלפים שיוצאים ביחד עם נציג של הקיבוץ לחלק מרק לחיילים בצומת! החבר'ה חוזרים הביתה שמחים ומרוצים.

טורניר כדורסל של נוער הקיבוצים- מדי שנה הקיבוץ הדתי מארגן טורניר ספורט ומזמין את החטיבה- תיכון להשתתף בו. השנה היה טורניר כדורסל, יצאנו 2 קבוצות- בנים ובנות (חטיבה ותיכון ביחד) שהשתתפו בטורניר והבנים אפילו עלו לחצי הגמר! אמנם לא זכינו, אבל היה כיף!

תילה ומו

נווה דניאל   נווה-דניאל

אלו אירועים מרכזיים היו לנו השנה?

שמינסטים יוצאים לדרך'- השנה התחלנו ב"ה תכנית חדשה ומיוחדת לשמיניסטים בישוב כאשר בכל חודש לערך אנחנו נפגשים סביב נושא אחר מתוך רשימת נושאים שבחרו השמיניסטים בעצמם לקראת היציאה כל אחד לדרכו.

בחנוכה נושא היום היה "מתי אלמד לבחור נכון". נסענו לשדה יעקב שם עשינו את מסלול המבוכים, ושמענו שיחה את היום סגרנו בפעילות שהכינו שניים מהמחבורה.

בחודש טבת עברנו סדנא בנושא שליחות. כאשר כל אחד ואחת הביאו את כישורם ויכולתם אל תוך המשחק ומשם הבנו שזוהי השליחות האמתית.

בתחילת חופשת הפסח נסענו לחוף ניצן לערב ביחד בנושא 'האם אני אני' על החירות להיות מי שאני כמו שאני בעולם.

טיול חנוכה במדבר יהודה-  כבכל שנה ב'וזאת חנוכה' יצאנו לטיול נוער במדבר יהודה. יצאנו 35 חברה

התחלנו מסורת חדשה- לסיים את הטיול בספינג'ים בשטח. היה יותר מנפלא!

על החיים ועל המוות- במוצאי שבת פרשת צו קיימנו בחדר הנוער שיחה עם לימור מזרחי אימו של דודאל שהתאבד לאחר התעללות ברשת ובכלל. השתתפו 45 בני נוער מכיתה ח'-י"ב.  בה שמענו שיחה עוצמתית וכואבת על בחירה בחיים גם אם קשה, על כוחן של מילים ורגישות למי שסביבנו וכמובן לעצמנו. ב"ה שלא נצטרך עוד לישמוע על כאלה מקרים כואבים אלא להפנים וללמוד כל אחד ואחת את  מה שצריך.