Additionally, paste this code immediately after the opening tag:


יום התנדבת כלל גושי במסגרת שבוע חינוך – סיון תשע"ג

יום התנדבת כלל גושי במסגרת שבוע חינוך – סיון תשע"ג

ביום שלישי בשבוע החינוך, פעמיים כי טוב, נערך יום התנדבות ענק תחת הכותרת "עושים חינוך" שאורגן ע"י מחלקת ההתנדבות במתנ"ס. יום ההתנדבות כלל את תלמידי כל מוסדות החינוך הפורמלי– מהגיל הרך, בתי הספר היסודיים והתיכונים – יחד עם החינוך הלא פורמלי, כשבסה"כ התנדבו למעלה מ-2000 מתנדבים ב34 פרויקטים מגוונים ברחבי הגוש.

התנדבויות אלו כללו בחלקם מבצעים במרחב הפתוח- כך למשל בי"ס ראשית בריכוז אפרת גרטלר, אח"י תקוע בריכוז יעל לוזון, ות"ת בת עין בריכוז מנחם האיתן, אימצו במבצעי ניקיון 7 אתרי טבע ותיירות בגוש. אלו אורגנו ע"י עמותת התיירות וכללו הדרכות היסטוריות מטעם רשות הטבע והגנים וקרן גוש עציון; ישיבת אורות יהודה לקחה על עצמה נוסף על סיוע במרכז "יד ביד" גם עבודה חקלאית בנצר, ומס' כיתות מבי"ס ראשית, נוה חנה והממ"ד פרצו שבילים עם ביס"ש כפר עציון.

פרויקטים אחרים כללו התנדבות בין דורית מקורית. כך ממ"ד בנים לקח על עצמו בריכוזה של אסתי מס' פרויקטים, כולל שני כיתות שיצאו ללמד את נושא הזהירות בדרכים לשני גני ילדים, וכמו כן העברת פעילות ע"י כיתה ד' לילדי כיתה א' בחטיבה הצעירה, והכינו יחד זרי ממתקים מחומרי יצירה. אחת משכבות בי"ס אח"י תקוע העבירה פעילות פינת חי לילדי הגנים בתקוע, וגם נערות ביה"ס מעלה עמוס חשבו על רעיון מעניין והעניקו יום מנוחה לאמהות אחרי לידה ובשמירת הריון, כך שלקחו על עצמן באותו היום טיפול בילדים ובכל מלאכות הבית.

פרויקט בין דורי נוסף היה ע"י אולפנת ראש צורים. דליה אורלב, מנהלת מועדון גיל הזהב האיזורי, מספרת על פרויקט "עץ המשפחה" של בנות האולפנה עם חברי המועדון: "היה כ"כ שמח! הבנות התחלקו לשתי קבוצות, דוברות עברית ודוברות אנגלית, כדי שהמבוגרים ירגישו בנוח. כל בת עם כל קשישה הכינה עץ משפחה עשוי מעלים וחומרים ואח"כ סיפרו סיפורי שורשים. היה פשוט מרגש ומרומם…"

ילדי הגנים בהדרכת ברכה שפלר ערכו מבצעים כל גן בקרבת מגוריו וילדי החטיבה הצעירה בהנהגתה של יפית ארזי הוציאו כל שכבה לפעילות התנדבותית אחרת, כולל מבצעי נקיון בגבעה הצהובה ואריזת חבילות מזון מקושטות למשפחות נזקקות. בממ"ד בנות בארגון אילנה סולטן הכינו הכיתות ציורים והפתעות לילדים המאושפזים בבתי חולים.

בשעות אחר הצהרים נערכו פרויקטים נוספים ברחבי הישובים. כך בבת עין יצא לדרך בריכוזו של יאיר גולדשמיד פרויקט גינון קהילתי עם ילדים, נוער ומבוגרים, בשיתוף בנק הזמן בבת עין. בנ"ע ראש צורים בריכוזה של שחר לקח על עצמו הן טיפוח ושיפוץ הגינה באזור סניפם, והן שיפוץ וצביעת מעון הילדים שבראש צורים. מכינת נוקדים יחד עם אמני הישוב בארגון אייל תורג'מן צבעו את הכניסה המזרחית של הגוש בגוונים צבעוניים. נוער נוקדים גם הכין חבילות שי כהוקרה לחיילים המשרתים בגזרה המזרחית.

חביבה כהן, המרכזת את מחלקת ההתנדבות מסכמת ואומרת: "זו היתה זכות מבחינתי להפיק יום כזה של 34 הפרויקטים, היו שיתופי פעולה מקסימים עם כל אחד ממוסדות החינוך, שנרתמו כולם לעשיה. האמירה החינוכית כאן מבחינתי, היא שכל אחד, בהתאם ליכולותיו המיוחדים שבכל גיל, יכול לתרום לזולתו ולסביבתו. כשאנו רואים כבר את ילדי הגנים אופים עוגות לחיילים בפינה החמה, כשילדי כיתה א' של החטיבה הצעירה מכינים פרויקט יפיפה של ספרונים מנוילנים המכינים את ילדי גן החובה לקראת כיתה א' ואף מחלקים אותם בעצמם בין הגנים – אנו בהחלט מבינים איזה דור ערכי צומח כאן בגוש, ואיזו רוח התנדבות גדולה תהיה כאן בע"ה עוד בעתיד".  

פורסם בגושפנקה סיון תשע"ג

WhatsApp chat