Additionally, paste this code immediately after the opening tag:


שבוע מעשים טובים אדר תשע"ג

שבוע מעשים טובים אדר תשע"ג

לפני מספר חודשים התקבל אצלי מייל שכותרתו 'יום מעשים טובים 2013'. התגובה הראשונה שלי היתה – 'הרי כאן בגוש התושבים עוסקים כל השנה במעשים טובים, מה החשיבות בציון יום מסוים אחד בו עושים מעשים טובים?' אך לאחר חשיבה נוספת, הגעתי למסקנה שיש משמעות לציין יום זה דווקא בעשיית פרויקטים מיוחדים חד פעמיים, כאלו שלא נעשים במהלך השנה, אך שתורמים ברמת פני הישוב והסביבה. בסופו של דבר הרחבנו את יום המעשים הטובים אצלנו בגוש לשבוע המעשים הטובים על מנת להספיק את כל הפעילויות שרצינו לעשות…

אחד הפרויקטים המרכזיים שתוכלו לראות בנסיעתכם הוא פרויקט צביעת טרמפיאדות שונות לאורך ציר 60, תוכנית מורכבת לוגיסטית שכללה הכנות רבות ולקחה מספר ימי צביעה. התגייסו להתנדבות זו יחד עם מחלקת ההתנדבות תלמידות מאולפנת אוריה ותלמידים מתיכון דרך אבות, בליווי אורה אופנהיימר, נעמה פז, ג'ף אלון וטלי פרקש – המורים לאמנות מבתי הספר – שהתגייסו במלוא כוחם וכשרונותיהם להצלחת הפרויקט. ייחודיות נוספת בהתנדבות היתה שיתוף הפעולה עם חיילי חטמ"ר עציון שצבעו יחד עם התלמידים את התחנות, כחלק מ'שבוע המודעות לטבע ולסביבה' שנערך בשבוע זה בצה"ל, ומשמח לראות את התוצאה היפיפיה בשטח.

פרויקטים נוספים נערכו בתוככי הישובים. כך למשל במגדל עוז הכינו את המבנה החדש של המשחקיה, יחד עם גינון וצביעה. בכרמי צור בראשות עדינה ברלין, ובראש צורים בראשות מיכל הרשקופ, בחרו לצבוע ביום זה את מועדוני הנוער, יחד עם שתילה וטיפוח הצומח מסביב למועדונים. בנוה דניאל בראשות רננה שיפצו את מבנה סניף בנ"ע וסביבתו, ובבת עין צבעו מחדש את מועדון הבנות. בתוכנית הילה השוכנת במתנ"ס החליטו לתרום מזמנם וכוחם לעזרת קשישים בבתיהם לפני פסח – סיוד, טיפוח ועזרה בבית.
רוב החומרים לפרויקטים סופקו בהתנדבות באמצעות עמותת רוח טובה שסייעה להצלחת הפרויקטים, כאשר גם המועצה האזורית גוש עציון הוסיפה את חלקה.

פרויקט מקסים ומושקע נוסף נערך ביום המעשים הטובים על ידי תלמידות כיתה י'2 באולפנת אוריה, בת מצוה בו הבנות השקיעו שעות ארוכות מהכנת כל הפרטים הקטנים שלפני, ועד לתום האירוע. וכך מספרת טלי קולודני, המרכזת במסירות לאורך כל השנה את 'פרוייקט לבי"א', פרויקט ההתנדבויות ברחבי הגוש של אולפנת אוריה – "לתת ביחד אוריה":

"מיכל (שם בדוי) ילדה בת 12 מירושלים אשר הוצאה מביתה לפני כמה שנים בשל מצב סוציו אקונומי קשה ביותר הגיעה לגיל מצוות. הוריה לא יכלו לאפשר לעצמם לחגוג לה בת מצווה ועל כן כיתה י'2 בהנהגתה של המחנכת אושרת יצחקוב הרימה את הכפפה והחליטה החלטה נחושה, למיכל תהייה בת מצווה ראויה!

הבנות החלו מיד בעבודה קשה של טלפונים וגייסו  לטובת העניין את כל עסקני הגוש בהתנדבות:  אולם, קייטרינג, תזמורת, צלם, עיצוב שולחנות, מזכרות, ברכונים אלבום בת מצווה מפואר ועוד. האירוע התקיים ב"שמחת שני" באלעזר במלוא תפארתו. לא ניתן לתאר במילים את השמחה הרבה של מיכל והוריה, מיכל נכנסה לאולם לצלילי השיר "זה היום שלי…" כשכולה קורנת מאושר. כשהוריה של מיכל עלו לבמה לברך אותה,  הם היו בהתרגשות עצומה ולא הפסיקו להודות ולשבח את בנות כיתה י'2 ואת המחנכת אושרת אשר העניקו לביתם ביום חשוב זה, שמחה אמתית. השמחה התקיימה ביום המעשים טובים, ובנות כיתה י'2 הרגישו על בשרן את שיאו של יום זה.

אחת התלמידות סיפרה: "אין יותר מרגש מלראות את מיכל שמחה ורוקדת בחגיגת בת המצווה שלה, כל המאמץ והעבודה הקשה הייתה שווה רק בשביל לראות אותה כה מאושרת". בהזדמנות זאת נרצה להביע את תודתנו והערכתינו הרבה לכל בתי העסק בגוש אשר תרמו בעין יפה ורחבה לכבוד בת המצווה של מיכל. שנזכה תמיד לשמח את בנות עמ"י."   שאלתי את אחת התלמידות איך היא חווה את יום המעשים הטובים וכך היא ענתה: "אצלנו אין יום אחד של מעשים טובים, כל השנה אנחנו עוסקות בעשייה ובמגוון פרויקטים, המיוחד ביום המעשים הטובים זהו הכוח העצום של הכלל, מרגש לחשוב שבדיוק היום באותה שעה עוד אלפי אנשים עסוקים בעשיית חסד."

פורסם בגושפנקה ניסן תשע"ג

 

WhatsApp chat