Additionally, paste this code immediately after the opening tag:


'סיירת השיפוצים' של ישיבת מקור חיים

'סיירת השיפוצים' של ישיבת מקור חיים


"באו לכאן חבורה של מלאכים, התחילו לתקן לי את הבית, ונתנו בי תקווה שהבית הזה יכול להיות שוב מקום טוב ונעים!!…" כך סיפרה בהתרגשות תושבת אחד היישובים שהיתה זקוקה לעזרה בשיפוצי הבית בעקבות סיפור משפחתי מורכב. מי הם אותם "מלאכים"? פעם בשבוע יוצאת קבוצה של 3-4 תלמידים מהכיתה המקדמת של ישיבת מקור חיים, בראשותו של הר"מ שלהם, מרדכי הכהן, לעבודות שיפוץ ובניה ביישובים בגוש עציון. חביבה כהן, רכזת מחלקת ההתנדבות במתנ"ס פנתה לגורמי רווחה וקהילה ביישובים, ואלו הפנו אותם למשפחות שחסר להם זוג ידיים טובות לתיקונים בבית.

הרב מרדכי מספר כי פעמים רבות אין צורך בטכנאי או איש מקצוע בשביל לשפר משמעותית את איכות חייהם של משפחה. התקנת מדף, תיקון חורים בקיר גבס, איטום רטיבות בחדר אמבטיה, או הדבקת אריחים חסרים, הם דוגמאות אחדות מהתיקונים שנעשו בבתים. בשעתיים עבודה של הצוות, שיש להם ידיים טובות וניסיון מהבית ומחוג בנייה בישיבה, מספיקים לא מעט, ופעמים רבות כבר אחרי מפגש אחד מורגש שיפור.

"רציתי שתדעו שמאז שהתקנתם לי את הדברים בבית בשבוע שעבר, אלו שיפרו לי את איכות החיים ב200%!!", הודתה אישה אחרת על העבודות בביתה – אשה מבוגרת וחולה שהמתנדבים עבדו להתאמת ביתה למצבה, כהתקנת ידיות בטיחות למקלחת, בניית מדפים מתאימים ו'דק' לבקבוקים שיהיו נגישים לה. בדרך כלל  דרושים מספר מפגשים בכל בית, ובסוף כל מפגש צוות המתנדבים לוקח מידות, רושם את החומרים הנדרשים, וחוזר בשבוע הבא להמשך העבודה.

אמנם לא מדובר בשיפוץ כללי של הבית, אך בכל זאת החומרים עולים עשרות שקלים בכל שבוע. כאן נכנס לתמונה אהוד יששכר, בעל הבית של "סנטר הגוש" בנווה דניאל. מתחילת הפרוייקט אהוד נענה לבקשת מחלקת ההתנדבות, פתח את לבו ואת כיסו, ומיד הרכיב ארגז כלי עבודה מכובד המשמש באופן שוטף את הצוות. בנוסף, הצוות ניגש אליו בכל פעם עם רשימת החומרים הנדרשים, והוא מספק להם בהתנדבות כל מה שבמלאי החנות ביד רחבה ובנפש חפצה. הרב מרדכי אומר כי "במהלך החודשים האחרונים התברר לנו שבהשקעה יחסית קטנה, ובניצול הכישורים שה' חנן אותנו, אנחנו יכולים לעשות שינוי משמעותי בחיים של אדם או משפחה, וגם ליהנות מאתגרים שונים בשטח, ומעבודת צוות בכיף! "

חביבה כהן רכזת מחלקת ההתנדבות מוסיפה כי "התנדבות זו מצליחה בשילוב הכוחות השונים שנרתמו למשימה. התלמידים יחד עם מרדכי שלקח על עצמו במסירות את הפעילות לאורך כל הדרך, כולל דאגה לחוג בנייה עבור התלמידים, וליווי צמוד שלהם יחד אתו בבתי המשפחות בכל שבוע; אהוד וסנטר הגוש שנרתמו לעזרה הפיזית; ורכזי קהילה יחד עם גורמים נוספים בישובים המפנים מידע אודות משפחות. חשוב לומר שלצוות המתנדבים עדיין חסרים תרומות של חומרים שאין בסנטר הגוש, וכן ישמחו להפניות של מידע אודות משפחות הזקוקות לעזרתם."

הרוצים לסייע מוזמנים לפנות לחביבה כהן בטל': 0545631972, מייל: haviva@gush.matnasim.co.il

WhatsApp chat